וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי גן האירועים גני סגולה קיבלו עונש של חמישה חודשי מאסר בגין הפעלת המקום ללא היתר

רנית נחום-הלוי

2.6.2009 / 17:10

ב-4 השנים האחרונות המשיכו הבעלים להפעיל את המקום תוך הפרת צו בית משפט שהורה להם להרוס את המבנים



שופט בית המשפט השלום בבאר שבע, ישראל אקסלרד, גזר על בעלי גן האירועים גני סגולה, במושב סגולה שבדרום, עונשי מאסר בפועל של עד חמישה חודשים וקנס כולל בסך של כחצי מיליון בגין עבירות בנייה שביצעו. בית המשפט התעלם מהעובדה שהמבנים כבר נהרסו ובעקבות כך נגרמו הפסדים גבוהים לבעליו בהיקף של מיליוני שקלים.



הנאשמים, ירון נתנאל ויפרח יורם, ניהלו את אולם האירועים גני סגולה במשך 10 שנים. זאת, מבלי שהיה בידם היתר בנייה או היתר לשימוש חורג. ב-4 השנים האחרונות המשיכו להפעיל את המקום תוך הפרת צו בית משפט שהורה להם להרוס את המבנים. בהמשך הוגשו נגד השניים כתבי אישום בגין העבירות שביצעו במקרקעין, הנאשמים כפרו בעובדות אולם לאחר הליך הוכחות הורשעו בדין בכל סעיפי העבירות שבכתב האישום.



"המדובר הוא בשימוש ובבנייה ללא היתר שנמשכו כ-9 שנים", כך עולה מהחלטת בית המשפט, "אין ספק בליבי כי מדובר במקרה חמור של הפרת צו בית משפט וזלזול בוטה בחוק במשך שנים ארוכות מתוך שיקול כלכלי קר שלא להפסיק את ניהול גן האירועים... לא אהסס ואכנה את הנאשמים שבפניי כפורעי חוק ולא אוכל להבין הכיצד טענו באי כוחם כי מרשיהם הם אנשים שאינם מזלזלים בחוק ואינם עבריינים".



מדובר בהחלטה יוצאת דופן אולם השנייה תוך חודש שמקבל השופט אקסלרד. זאת, על מנת להגביר את אמצעי ההרתעה בעבירות תכנון ובנייה. לפני כשבועיים פורסמה ב-TheMarker החלטה דומה שקיבל השופט אקסלרד כאשר גזר על תושב שחר בדרום, ארבעה חודשי מאסר בפועל על רקע עבירות בנייה חמורות שביצע על פני שטח של אלפי מ"ר.



http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?log=tag&ElementId=rnh20090518_1545522

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully