וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבול של גיוסי הון במגזר הפיננסי בארה"ב: בנק אוף אמריקה גייס 33 מיליארד דולר תוך חודש

סוכנויות הידיעות

2.6.2009 / 19:12

ג'י.פי מורגן צ'ייס, מורגן סטנלי ואמריקן אקספרס מגייסים כ-7.7 מיליארד דולר בהנפקות מניות



הבנקים הגדולים בארה"ב ממהרים לגייס הון כדי לפרוע הלוואות שקיבלו מהממשל במסגרת תוכנית החילוץ הפיננסי בשנה שעברה. בנוסף לכך, הגיוסים נועדו למלאת את דרישות הממשל להגדלת ההון, לאחר מבחני העמידות שנערכו לבנקים.



בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול ביותר בארה"ב במונחי נכסים, הודיע היום כי גייס קרוב ל-33 מיליארד דולר מתוך 33.9 מיליארד דולר שנדרש לגייס. כל הסכום גויס מאז פרסום תוצאות מבחני העמידות לפני פחות מחודש. הבנק, אשר הסכום שנקבע כי עליו לגייס בעקבות מבחני העמידות היה הגבוה ביותר בקרב הבנקים, העריך היום כי יצליח בקלות לגייס מעבר לסכום שנקבע. "אנו שבעי רצון מכך שכמעט הגענו ליעד בכזו מהירות", אמר סמנכ"ל הכספים של בנק אוף אמריקה, ג'ו פרייס.



קרוב למחצית מ-33 מיליארד הדולר שגייס עד כה הבנק הגיעו ממכירת מניות רגילות של החברה בהיקף של 13.5 מיליארד דולר בחודש החולף. הבנק גייס כספים נוספים באמצעות המרת מניות בכורה למניות רגילות, ממכירת החזקותיו בבנק הסיני צ'יינה קונסטרקשן, וצעדים נוספים.



במהלך היממה האחרונה נרשם מבול של הנפקות מניות או הודעות על הנפקות במגזר הפיננסי בארה"ב, לאחר שהבנקים ג'י.פי מורגן צ'ייס ומורגן סטנלי וחברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס מסרו כי גייסו או שבכוונתם לגייס כ-7.7 מיליארד דולר בהנפקות מניות, בכדי לפרוע הלוואות שקיבלו מהממשל במסגרת תוכנית החילוץ.



מוקדם יותר היום הודיע גולדמן סאקס, אשר מבקש אף הוא לפרוע הלוואות בסך 10 מיליארד שקיבל מהממשל, כי גייס 1.9 מיליארד דולר ממכירת החזקות בבנק הסיני ICBC.



הבנק הפדרלי פירסם אתמול את הקווים המנחים לתהליך בו ישיבו 19 הבנקים הגדולים בארה"ב לממשל את כספי הסיוע שקיבלו במסגרת תוכנית החילוץ הפיננסי (TARP) שאישר הממשל בשנה שעברה. בסך הכל, קיבלו 19 הבנקים סיוע ממשלתי בסך 228.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully