וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה של שלמה אייזנברג למחזיקי אג"ח ד של אוסיף: דחייה של 3 חודשים לתשלום 80 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

2.6.2009 / 19:44

את יתרת החוב - כ-85 מיליון שקל - מציע אייזנברג להמיר בחוב של ישרס



שלמה אייזנברג, הבעלים של חברת הנדל"ן אוסיף, חמוש בצוות המשפטי ומנכ"ל החברה אלכס קצב, ניסה אתמול באסיפה מתוחה של מחזיקי אג"ח ד של החברה לשדר כי אוסיף אינה עומדת בפני פשיטת רגל ואם יתנו לה זמן ויסכימו לרעיונות היצירתיים של אייזנברג, החברה תשרוד ותצליח לעמוד בהתחייבויותיה.



האסיפה כונסה לאחר שאוסיף הודיעה לפני כשבוע שלא תשלם למחזיקי אג"ח ד, ב-20 ביוני הקרוב, תשלום ראשון מתוך השניים של קרן של כ-81.5 מיליון שקל. זאת, אחרי שכשלה בניסיונות לממש נכסים - בעיקר את החזקותיה במתקן ההתפלה בפלמחים (22%) תמורת כ-60 מיליון שקל.



אייזנברג תירץ את הסתבכותה של אוסיף ברכישה התמוהה שביצעה בתחילת 2008, כשרכשה תמורת כ-145 מיליון שקל את חברת התשתיות א.ארנסון, ונאלצה להזרים לה, עד כה, סכום כולל של כ-260 מיליון שקל. נכון להיום, בקופתה של אוסיף מזומנים ושווי מזומנים של כ-15 מיליון שקל שיספיקו בכדי לשלם במהלך החודש את תשלומי ריבית למחזיקי אג"ח ד ו- ה.



אייזנברג ביקש באסיפה ממחזיקי האג"ח דחייה בתשלום הנוכחי של הקרן בעד 3 חודשים בכדי שיוכל להשלים מימוש נכסים. זאת, תמורת חיזוק ביטחונות (אותן הוא לא פירט). לגבי יתרת החוב, אייזנברג הציע למחזיקי האג"ח הצעה יצירתית, שבמסגרתה יומר החוב של אוסיף בחוב ישרס. משמעות הדבר, כי כל מי שמחזיק כיום באג"ח ד של אוסיף יקבל אג"ח של ישרס.



בשלב זה לא ידוע האם המחזיקים יקבלו החזקה בסדרות הקיימות של ישרס או שהיא תנפיק סדרה חדשה. אם כי בהתחשב בכך שאג"ח של ישרס נסחרות בתשואות גבוהות של עד 30%, סביר להניח כי החברה תתקשה להנפיק אג"ח.



כמו כן לא ידוע מה יהיה יחס ההמרה בין אג"ח של אוסיף לישרס, משך החיים של הסדרה החדשה וגובה הריבית שתישא הסדרה.



מוטי בן ארי, המייצג קבוצת משקיעים שמחזיקה בכ-35 מיליון ערך נקוב של אג"ח ד של אוסיף, מונה לנציג היחיד של מחזיקי האג"ח מול החברה. האסיפה תימשך ביום שלישי הבא, שבה יועדכנו מחזיקי האג"ח בהתקדמות בהסדר. אג"ח ד של אוסיף עלו אתמול בכ-6% והן נסחרות בתשואה לפדיון של 92%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully