וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת מדינות BRIC למטבע גלובלי מפילה הדולר לרמתו הנמוכה השנה

נמרוד הלפרן

2.6.2009 / 21:12

נופל מול הליש"ט והדולר הקנדי לשפל של 8 חודשים; גייתנר: "הדולר ימשיך להיות מטבע עתודות המט"ח המרכזי"



ה נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם, ונחלש מול ה לרמתו הנמוכה ביותר השנה. זאת, בעקבות יוזמה של מנהיגי הכלכלות המתעוררות הגדולות בעולם, ליצור מטבע גלובלי חדש אשר יחליף את הדולר בתור מטבע עתודות המט"ח העולמי. היחלשות המטבע האמריקאי נרשמה גם על רקע חששות כי זינוק בחובות הממשל בארה"ב יפגע בחוסנו של הדולר, וכן על רקע הערכות כי נתונים טובים מהצפוי שפורסמו היום בשוק הדיור האמריקאי, יגבירו את תיאבון המשקיעים לסיכונים. הדולר נחשב למקלט עבור המשקיעים בתקופת משבר.



הדולר נחלש מול היורו זה היום הרביעי ברציפות, ומאבד מולו 1.1% לשער של 1.4315 דולר ליורו - שערו הנמוך ביותר מאז ה-29 בדצמבר. מול הין היפאני יורד הדולר ב-0.9% לרמה של 95.74 ין לדולר. הדולר נחלש מול הליש"ט ב-0.9% לרמה של 1.6587 דולר לליש"ט, שערו הנמוך ביותר מאז ה-30 באוקטובר. מול הפרנק השווייצי יורד הדולר ב-1% לרמה של 1.0599 פרנק לדולר; המטבע האמריקאי נחלש ב-1.2% מול הדולר הקנדי לשער של 1.0807 דולר קנדי לדולר - שפל של כשמונה חודשים.







נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, עשוי לדון בתוכנית ליצירת מטבע עולמי חדש בפגישה עם מנהיגי סין, הודו וברזיל החודש, אמר דוברת הנשיא היום. מדוודב העלה בחודש מארס בראשונה את היוזמה למציאת חלופה לדולר בתור מטבע העתודות העולמי. סין, הודו, רוסיה וברזיל הן הכלכלות המתעוררות הגדולות בעולם, וזכו לכינוי BRIC - ראשי התיבות של שמות ארבע המדינות.



שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, הנמצא בביקוש בסין, העריך היום כי ממשלת סין צופה כי "הדולר ימשיך לשמש כמטבע עתודות המט"ח המרכזי של העולם עוד זמן רב".



היחלשות הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם צברה תאוצה לאחר שמספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב קפץ בחודש אפריל ב-6.7% לעומת מארס - הזינוק החד ביותר זה שבע שנים וכמעט פי 14 מתחזיות הכלכלנים - לאחר שנפילה במחירי הבתים סייעה למשוך קונים.



הגידול במספר החוזים, עלייה חודשית רביעית בחמישה החודשים האחרונים, באה בהמשך לגידול של 3.2% בחודש מארס, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5% במספר החוזים שנחתמו. לעומת חודש אפריל 2008, נרשם גידול של 3.2% במספר החוזים באפריל השנה.



"הנתונים הללו עשויים להגדיל את הציפיות לקראת נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש מאי, ולתמוך במגמה שנרשמה באחרונה של חזרה לנכסים מסוכנים יותר", העריכו היום אנליסטים של חברת אקשן אקונומיקס בדו"ח למשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully