וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר זינוק של 37% מתחילת השנה: מדד תל אביב 25 ינסה לחצות את רמת 900 הנקודות

טל לוי

3.6.2009 / 7:18

מדד מניות הנדל"ן זינק ב-95% מתחילת השנה; מחיר הנפט עלה בשיעור קל בשל היחלשות הדולר וציפיות להתאוששות



הבורסה של תל אביב תפתח את יום המסחר הרביעי השבוע לאור עליות השערים שנרשמו אתמול בוול סטריט. מדד תל אביב 25 ינסה לחצות היום את רמת 900 הנקודות לאחר שאתמול כבר נסחר ברמה גבוהה יותר במהלך המסחר.



מדד תל אביב 25, שאיבד 0.1%, ייפתח ברמה של 896 ומדד תל אביב 100 שהוסיף 0.4% ייפתח ברמה של 825 נקודות. מתחילת השנה זינק מדד תל אביב 25 ב-37%.



בארה"ב, הסתיים המסחר בעליות שערים: נאסד"ק עלה ב-0.4% לרמה של 1,836 נקודות, דאו ג’ונס התחזק ב-0.2% לרמה של 8,741 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.2% לרמה של 944 נקודות.



עונת הדו"חות הכספיים הסתיימה לפני יומיים והחברות הנסחרות הציגו תוצאות טובות יותר מכפי שהוערך בתחילה. מבין החברות, בלטו הבנקים בתוצאות החיוביות באופן יחסי אם כי האנליסטים מזהירים כי השלכות המיתון צפויות להשתקף בדו"חות הבנקים בהמשך.



מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלה בחודש מאי ב-2.7 נקודות - עלייה שניה ברציפות. בבנק הפועלים מסבירים כי בחודשים האחרונים ניכרת מגמה חיובית בסקרי אמון הצרכנים בעולם ובישראל. הנתונים על הפעילות הכלכלית ובפרט מצב שוק העבודה עדיין מצביעים על מיתון, אם כי מתרבות ההערכות שאנו לקראת התייצבות.



מחיר הנפט ננעל בניו יורק כמעט ללא שינוי, לאחר שבמהלך המסחר זינק ליותר מ-69 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר. עליית מחיר הנפט מיוחסת להיחלשות הדולר בעולם, אשר הגבירה את תיאבון המשקיעים לסחורות בתוך השקעה חלופית. נתונים טובים מהצפוי שפורסמו היום בשוק הדיור בארה"ב חיזקו את ההערכות כי ההתאוששות של הכלכלה הגדולה בעולם תגביר את הביקוש לאנרגיה.



היו"ר המיועד של בנק הפועלים, יאיר סרוסי, החל אתמול להתפטר מתפקידיו כדירקטור בחברות שונות ובראשן החברה לישראל. סרוסי יחליף את דני דנקנר לאחר שהאחרון התפטר שלשום לאחר מחלוקת רב שבועות מול המפקח על הבנקים בבנק ישראל.



מדד מניות הנדל"ן, שזינק ב-95% מתחילת השנה ימשיך לרכז תשומת לב. מניית אפריקה ישראל התממשה אתמול לאחר שבבית ההשקעות פסגות המליצו למכור. מניית אפריקה ישראל עלתה ב-160% מתחילתה שנה אולם לאחר צניחה של 90% ב-2008. המנייה עדיין רחוקה בכ-85% מהשיא במאי 2007.



הבנק הקנדי RBC ממליץ על השקעה בשוק הטלקום הישראלי ובמיוחד במניית פרטנר. בבית ההשקעות מיטב מסבירים כי העדיפות בביצועים שהציגה סלקום, בהשוואה לפרטנר, ברבעון האחרון, הביאו לזינוק של 32% מתחילת השנה במניית סלקום. להערכתם, בעקבות הזינוק החד איבדה מניית החברה מהאטרקטיוויות שלה ובשל כך הורידו בבית ההשקעות את המלצתם למניית סלקום לתשואת שוק והעלו את המלצתם למניית פרטנר ל"תשואת יתר".



בניגוד ל-RBC ומיטב בחרו בבנק הפועלים להוריד את המלצתם למניית פרטנר מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" בשל עלייה ברמת אי הוודאות לטווח הקצר, ובשל אלטרנטיווות השקעה עדיפות בשוק התקשורת. לדברי האנליסט דוד לוינסון, פרטנר עשויה להיפגע מהמיתון יותר מאשר חברות הסלולר האחרות בשל פנייתה לנישה היוקרתית יותר של משתמשי הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully