וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן ובנקים נוספים גייסו 19 מיליארד דולר כדי להשיב את כספי הממשל

רויטרס

3.6.2009 / 8:40

ג'יי פי מורגן גייס 5 מיליארד דולר; מורגן סטנלי גייס 2.2 מיליארד דולר; אמריקן אקספרס גייסה 500 מ' ד'



בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן צ'ייס ובנקים נוספים גייסו למעלה מ-19 מיליארד דולר במטרה להתחיל להחזיר כספים לממשל האמריקאי, לאחר שלוו מיליארדי דולרים במסגרת תוכנית הסיוע למגזר הפיננסים בארה"ב (TARP).



הבנקים מנסים בימים אלה להראות לממשל האמריקאי שהם מסוגלים להישאר בפעילות ללא תמיכה ממשלתית. הפדרל ריזרב צפוי בשבוע הבא להודיע אילו מבין 19 הבנקים הגדולים בארה"ב, אשר עברו את מבחני העמידות, יכולים להחזיר את כספי משלמי המסים למדינה.



ג’יי פי מורגן צ’ייס גייס 5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות, מורגן סטנלי גייס 2.2 מיליארד דולר וחברת האשראי אמריקן אקספרס גייסה 500 מיליון דולר. בנק גולדמן סאקס גייס 1.9 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות למשקיעים קיימים.



בנק אוף אמריקה דיווח כי גייס קרוב ל-33 מיליארד דולר מאז תחילת חודש מאי, כולל 7 מיליארד דולר בתקופה של שישה ימים. הבנק קרוב לגיוס 33.9 מיליארד דולר - הסכום שהורה הממשל האמריקאי לבנק לגייס.



בנק קי קורפ הודיע כי גייס 1.3 מיליארד דולר, מהם מיליארד דולר מהנפקת מניות. סאן טראסט בנקס גייס 1.4 מיליארד דולר.



מוקדם יותר השבוע, פירסם הבנק הפדרלי את הקווים המנחים להשבת כספי תוכנית TARP על ידי 19 הבנקים הגדולים בארה"ב. הבנקים, אשר להם נכסים בשווי משותף של למעלה מ-100 מיליארד דולר, נאלצו לעבור מבחני עמידות כדי לקבוע האם יש להם בסיס הון מספיק כדי להתמודד עם הרעה אפשרית במצב הכלכלי בארה"ב. אותם בנקים קיבלו בסף הכל 228.6 מיליארד דולר מתוכנית TARP בשווי 700 מיליארד דולר.



כדי לשלם בחזרה את כספי הסיוע, על הבנקים להגיש בקשה לגוף הרגולטורי העיקרי המפקח עליהם ולבקש את אישורו. בקשותיהן של מועמדים מוצלחים להשיב את הכספים יועברו למשרד האוצר לאישור סופי. הסיבוב הראשון של אישורים מטעם משרד האוצר צפוי בשבוע הבא.



הבנקים בארה"ב מעוניינים להחזיר את הכספים לממשלה כדי להימנע מהגבלות שכר ובונוסים ומהגבלות גיוס עובדים אשר נכפו על החברות שנאלצו להיעזר בסיוע הממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully