וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: במידה וכיוונו של הדולר ישתנה בזירה הגלובלית - סיבוב הפרסה של הצמד שקל-דולר למעלה צפוי להיות חד

TheMarker

3.6.2009 / 10:00

לפי האנליסטים, ההתנגדות של הצמד הינה ב-4.0 ולאחריה ב-4.1; במגמה המינורית מתקיימת התנגדות סביב 3.93



הדולר המשיך גם אתמול לרשום הפסדים ונסחר בשפל חדש אל מול סל המטבעות המובילים. נתוני החוזים של מכירות הבתים הפתיעו לטובה, וחיזקו את האופטימיות בכל הנוגע ליציבות הכלכלית הגלובלית ומנגד הביקוש למפלט בטוח בשטר הירוק התמתן.



מטבעות בעלי ריבית גבוהה עם קישור מובהק לסחורות, כגון האוזי האוסטרלי והקיוי הניו זילנדי, גרפו רווחים כנגד הדולר ונהנו משוק המניות השורי לאחרונה. האוזי זינק לשיא של 8 חודשים אל מול הדולר, כאשר הצמד נסחר ברמה של 0.8232 דולר, עלייה של 1.6% ביום אחד. הראלי של הקיוי הניו זילנדי הקפיץ את המטבע לשיא של 0.66 דולר, עלייה רצופה של 4 ימים.



החוזים של הבתים למכירה בארה"ב עלו במפתיע לרמה של 6.7%, כאשר הצפי היה לצמיחה של 0.5% בלבד. הנתון רשם שיא שלא היה מזה 7.5 שנים, ונתן דחיפה נוספת לוול סטריט. הסנטימנט החיובי מקטין את הביקוש לדולר, למרות הדברים שאמר שר האוצר האמריקאי, כי מדיניות הממשל הינה דולר חזק.



השטרלינג נסחר בשיא של 7 חודשים אל מול הדולר, כאשר הצמד נסחר ברמה של 1.6598 דולר. דבריו של נשיא רוסיה לערוץ הטלוויזיה CNBC, כי העולם זקוק למספר רב יותר של רזרבות מט"ח, הכביד על הדולר עוד מתחילת יום המסחר השני של השבוע.



תשומת הלב תהיה היום למספר נתונים מהזירה הגלובלית: בריטניה תפרסם את נתוני מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים בשעה 8:30 (GMT). הנתון צפוי להיות מעודד, ומימוש התחזית האופטימית עשוי להמשיך את הראלי של הפאונד האנגלי. בשעה 12:15 (GMT) בארה"ב יתפרסם סקר ADP למשרות החדשות ללא המגזר החקלאי, ובשעה 14:00 (GMT) ההתמקדות תהיה לדבריו של נגיד הפד, בן ברננקי.



בזירה המקומית, בכירים בממשלה מודאגים כי התחזקותו של השקל עשויה להוות פגיעה קשה במשק המקומי. כמו כן, היועץ הכלכלי לראש הממשלה הזהיר שישנה אפשרות להתערבות ממשלתית. מהלכו של השקל נבע בעיקר מחולשה כללית של הדולר, ולכן, במידה וכיוונו של הדולר ישתנה בזירה הגלובלית, סיבוב הפרסה של הצמד צפונה צפוי להיות חד.



מבינה טכנית, ההתנגדות הפסיכולוגית של הצמד דולר-שקל הינה 4.0, ולאחריה ב-4.1. עם זאת, במגמה המינורית מתקיימת התנגדות סביב 3.93, רמת התמיכה עשויה להיות סביב 3.8.



מחיר הזהב מתקרב עוד ועוד לרמה של 1000 דולר לאונקיה. המשקיעים מחליטים להחזיק בזהב ולגדר עצמם כנגד חולשתו המתמשכת של השטר הירוק. גם הדאגה הגוברת לאינפלציה והממשלות מספקות תמיכה למתכת היקרה. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר סביב הרמות של 983 דולר לאונקיה.



החוזה העתידי על הנפט איבד אתמול מערכו, לאחר ראלי שנמשך במשך 6 ימים ברציפות והביא את הזהב השחור לשיא של 69.15 דולר לחבית אמש. המשקיעים החלו לממש רווחים, בהמתנה לנתוני מלאי הנפט השבועיים בארה"ב, היום בשעה 14:30 (GMT). מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות הינה 70.07 דולר. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 68.2 דולר לחבית.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully