וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תתחיל להשכיר מכוניות היברידיות חשמליות בעלות מצבר נטען עד לסוף השנה

ניו יורק טיימס

3.6.2009 / 10:36

טויוטה תתחיל להשכיר את המכוניות - הנטענות באמצעות שקע חשמלי - בארה"ב, יפאן ואירופה



טויוטה, יצרנית המכוניות היפאנית, תתחיל להשכיר מכוניות היברידיות חשמליות בעלות מצבר נטען - מכוניות ידידותיות יותר לסביבה אפילו מהפריוס - עד לסוף השנה, בארה"ב, יפאן ואירופה.



טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, תתחיל להשכיר 200 מכוניות חשמליות ביפאן, 150 מכוניות חשמליות בארה"ב ו-150 באירופה. מרבית השכרת המכוניות תתאפשר באמצעות תוכניות ממשלתיות, לפי טויוטה.



זוהי הפעם הראשונה בה מציעה טויוטה מכוניות בעלות מצבר יוני ליתיום ושקעים לטעינה. מצברים כאלה מוכרים יותר בתור בטריות למחשבים ניידים ומכשירים אלקטרוניים נוספים.



כיום מיוצרות המכוניות ההיברידיות של טויוטה באמצעות מצבר ניקל-מתכת היבריטי. השימוש במצבר יוני ליתיום יצור יותר אנרגיה, דבר אשר יאפשר יותר נסיעה בתור מכונית חשמלית.



מצבר חשמלי נטען באמצעות שקע ביתי רגיל. כאשר המצבר מתרוקן, הרכב ינוע על דלק ממש כמו כל מכונית היברידית אחרת, כך שהנהג לא יצטרך לדאוג שהמכונית תפסיק את נסיעתה באמצע הכביש.



יצרניות המכוניות ברחבי העולם עובדות בימים אלה על מכוניות חשמליות במודל המצבר הנטען. תחנות טעינה צפויות להתרבות בערים הגדולות בעתיד, ממש כמו תחנות דלק.



הצמיחה במכירות המכוניות ההיברידית של טויוטה, הפריוס, היא נקודת אור עבור טויוטה. המשבר הכלכלי העולמי פגע בהכנסותיה ממכירות מכוניות ברחבי העולם, והביא אותה לרשום את ההפסד השנתי הגרוע זה שבעה עשורים בשנת הכספים שנסתיימה במארס.



סוכנויות הרכב ביפאן קיבלו הזמנות ל-110 אלף מכוניות פריוס ביפאן. טויוטה הבהירה כי הזמנות שנתקבלו החודש יתקבלו אצל הלקוחות רק בחודש נובמבר או מאוחר מכך.



טויוטה מובילה את מכירות המכוניות ההיברידיות בעקבות הפופולאריות של מכונית הפריוס, אשר הדור השלישי שלה נמכר בימים אלה. הפריוס החלה להימכר לראשונה בשנת 1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully