וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממלכה הבריטית אופטימית: מדד בטחון הצרכנים בבריטניה זינק במאי לשיא של חצי שנה

סוכנויות הידיעות

3.6.2009 / 10:21

ההרחבה המוניטרית הכמותית בברטניה עדיין לא הוכיחה את עצמה: מספר ההלוואות באפריל ירד



מדד ביטחון הצרכנים בבריטניה זינק בחודש מאי לרמתו הגבוהה ביותר זה ששה חודשים, בעקבות התגברות תקוותיהם של הצרכנים הבריטים כי הכלכלה תתאושש מהמיתון – כך דיווחה היום חברת המשכנתאות ניישנווייד.



מדד סנטימנט המשקיעים של ניישנווייד עלה ב-2 נקודות לרמה של 53 נקודות, דיווחה ניישנווייד. המדד מבוסס על סקר שנערך בקרב 1,001 בני אדם בבריטניה בין 20 באפריל וה-17 במאי. מדד הציפיות של הצרכנים בנוגע לעתיד הכלכלה זינק ב-5 נקודות לרמה של 76, בעוד שמדד הבודק את מוכנותם של הצרכנים לבצע רכישות גדולות טיפס לרמה של 101 נקודות.



"נראה שהצרכנים הרבה יותר בטוחים בנוגע לעתיד", אמר מרטין גבאוור, הכלכלן הראשי של ניישנווייד, שהוסיף כי למרות העלייה "אנחנו צפויים להמשיך לשמוע בשורות מדאיגות בנוגע למצב הכלכלה, כך שביטחון הצרכנים עדיין אינו יציב".



בשבועיים האחרונים התרבו הסימנים כי שוק הדיור הבריטי, והכלכלה הבריטית, החלו להתאושש מהמשבר הכלכלי. בשבוע שעבר דיווחה ניישנווייד כי מחירי הבתים בבריטניה עלו ב-1.2% בחודש מאי, לעומת אפריל, סימן לכך ששוק הדיור בבריטניה הגיע לתחתית.



ההלוואות לחברות בבריטניה ירדו במהלך חודש אפריל, עובדה המרמזת על כך שתוכנית ההרחבה המוניטרית הכמותית לא השפיעה רבות על ההלוואות במדינה עד כה.



הבנק המרכזי של בריטניה חשף כי ההלוואות למגזר העסקי לא כולל בנקים, ירדו ב-4.7 מיליארד ליש"ט (7.8 מיליארד דולר) בחודש אפריל. זוהי הירידה החודשית החדה מאז החל הבנק המרכזי לעקוב אחר הנתון לפני כעשור.



הבנק המרכזי של בריטניה הרחיב בתחילת מאי את תוכנית רכישת הנכסים ל-125 מיליארד ליש"ט (189.5 מיליארד דולר). הבנק המרכזי של בריטניה הרחיב את תוכנית ההרחבה המוניטרית הכמותית, במסגרתה הוא מדפיס כסף כדי לרכוש נכסים, מ-75 מיליארד ליש"ט. מטרת התוכנית להגדיל את היצע הכסף ולהימנע מדפלציה.



עם זאת, הבנק דיווח על עלייה קלה במתן המשכנתאות בבריטניה. מספר המשכנתאות שאושרו באפריל עמד על 43,201 באפריל, לעומת 40,038 במארס. זהו מספר אישורי המשכנתאות הגבוה ביותר מאז מאי 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully