וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני הנייר נגד בקשת ההיטל של נייר חדרה בעניין יבוא של ניירות לבנים מהאיחוד האירופי

אורה קורן

3.6.2009 / 11:04

היבואנים טוענים: לנייר חדרה לא נגרם כל נזק כתוצאה מהיבוא



קבוצה של 11 יבואני ניירות לבנים הגישו באחרונה לממונה על היטלי סחר במשרד התמ"ת את תגובתם לחקירה המתנהלת בנוגע ליבוא של ניירות לבנים מהאיחוד האירופי. את היבואנים מייצגים עו"ד אביגדור דורות ודייב זייתון ממשרד שדות ושות'.



משרד התמ"ת פתח בחקירה כנגד יבוא של ניירות לבנים מהאיחוד האירופי כתוצאה מתלונה אשר הוגשה על ידי מונדי נייר חדרה בע"מ, במסגרתה טענה מונדי, כי מוצרי נייר לבן, הכוללים ניירות A4, גיליונות וגלילים, המיובאים משוודיה, פינלנד, גרמניה והולנד, מיובאים ארצה במחירי היצף. מחירי היצף הם מחירי מוצרים הנמוכים בארץ היצוא ממחירם בארץ היצור. על פי כללי הסחר הבינלאומי, אם מכירה בהיצף פוגעת בתעשיה המקומית (במדינה המייבאת), המכירה בהיצף אסורה. מדינה יכולה להתגונן במקרה זה באמצעות הטלת היטל על היבוא ובכך לייקר אותו. מונדי נייר חדרה ביקשה מהמדינה את הגנת ההיטל מפני היצף, ועל רקע זה נפתחה חקירת משרד התמ"ת. בהודעה על פתיחת החקירה, נכתב על ידי הממונה כי הוצגו לו ראיות לכאורה המלמדות כי קיים יבוא בהיצף מהאיחוד האירופי, בשיעור ממוצע של 25%.



בתגובתם טענו יבואני הנייר הלבן כי אין למשרד התמ"ת סמכות חוקית לפתוח בחקירה כנגד כלל מדינות האיחוד האירופי וכי על הממונה לצמצם את החקירה לארבעת המדינות אשר נכללו בתלונה אשר הוגשה על ידי מונדי. כמו כן, טענו היבואנים כי על הממונה לצמצם את החקירה למוצרי הנייר הלבן המיוצרים בפועל על ידי מונדי, אשר אינה מייצרת סוגים שונים המיובאים מאירופה.



לגופו של עניין, טענו היבואנים כי יש להורות על הפסקת החקירה היות שניתוח הדו"חות הכספיים אשר פורסמו על ידי נייר חדרה וכן ניתוח עלויות חומרי הגלם של מוצרי הנייר הלבן מלמדים כי לא נגרם למונדי כל נזק כתוצאה מהיבוא מהאיחוד האירופי, וכי אם נגרמו למונדי נזקים, מקורם בגורמים אחרים, מלבד היבוא מהאיחוד האירופי, כגון המשבר הכלכלי העולמי, הירידה בשער הדולר, יבוא ממדינות מחוץ לאיחוד האירופי ומעבר השוק לשימוש בנייר כרומו.



עוד טוענים היבואנים כי טובת כלל המשק מחייבת במקרה דנן שלא להורות על הטלת היטל היצף, שכן הנזק אשר ייגרם לכלל המשק כתוצאה מהטלת היטל היצף עולה על הנזק אשר ייגרם למונדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully