וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק פוצץ את הכדור: כך התרסק הכדורגל בישראל והפך לתעשייה על סף פירוק

משה בוקר

3.6.2009 / 11:23

גיידמק נעלם ופוצץ את הבועה, לספונסרים יש בעיות משלהם, הקהל כבר לא מתעניין, ההשקעה לא מצדיקה את עצמה, ויש גם איזשהו עניין עם מיתון ■ תקציבי הקבוצות יקוצצו בעונה הבאה בלמעלה מ-50% ולבעלים יש אינספור סיבות ■ תקופת הצנע, גרסת 2009



המשבר הכלכלי כבר ביצע עלייה והשתקע בארץ הקודש לפני מספר חודשים, אך האיתות על התנחלותו בכדורגל הישראלי מגיע רק עכשיו, בעונת המלפפונים. אפילו האלופה הטרייה ונציגת ישראל בעונה הבאה במוקדמות ליגת האלופות, מכבי חיפה, כבר הודיעה על קיצוץ, כשבתחילת השבוע הכריז הבעלים יעקב שחר שתקציב המועדון יעמוד על 35 מיליון שקל - עשרה מיליון פחות מהעונה האחרונה - ולא "אגורה אחת פחות".







שחר הוא לא זה שעומד בראש מחנה המקצצים, אלא רק מצטרף למקהלה ששירתה עולה גם מנתניה, תל אביב ופתח תקוה, אך לא מעט פעמים, המיתון הוא רק תירוץ. הבוס של מכבי חיפה טרח לומר באותה הזדמנות כי ההחלטה על הקיצוץ נבעה "גם בגלל המיתון הכלכלי, לא רק". שחר פשוט הבין שגם עם תקציב מקוצץ קבוצתו תדורג במעלה טבלת ההשקעות בליגת העל, אחרי שארקדי גיידמק נטש את בית"ר ירושלים, אלכס שניידר סגר את הברז במכבי ת"א ודניאל יאמר התפכח בנתניה. בעונה הבאה אף אחד לא מתכוון לשפוך כסף על השחקן הישראלי, ובאין פראיירים חדשים בנמצא, הבועה אותה ניפח גיידמק התפוצצה.



בעונה האחרונה תקציב כל הקבוצות בליגת העל עמד על כ-400 מיליון שקל, כשבעלי הבית הביאו 150 מיליון. זה אבסורד לא נורמלי, אין בזה היגיון", מסביר יו"ר הבקרה התקציבית היוצא, רו"ח יאיר רבינוביץ'. "כמו שגיידמק גרם לנסיקה בתקציבים, עזיבתו גוררת ירידה דרסטית. היה כאן אבסורד גדול, שבשום חברה כלכלית בעולם לא קיים. בעלי הבית הכניסו יד עמוק לכיס כשההכנסות נותרו ללא שינוי. הצעצוע הפך יקר מדי. לטובת הכדורגל, עדיף שלא יגיע ארקדי חדש".



בנוסף לבעלים שהורידו הילוך, גם ההכנסות מפרסום, מהקצבות הטוטו, מזכויות השידור ומחלוקת הכספים של ההתאחדות צפויות להינגס משמעותית, והמצב גורם להיערכות מחודשת ומפוכחת של הקבוצות. "ספונסרים צריכים להיות משוגעים כדי להזרים כספים לכדורגל", טוען אמיר לובין, יו"ר הפועל ת"א, שתקצץ כרבע מתקציבה בעונה הקרובה, "עד לפני שלוש שנים, אפריקה ישראל העניקה להפועל חצי מיליון דולר בשנה. היום אין סכומים כאלה".



מי שיאלצו לפתוח את הארנק ולהגדיל את תקציבן יהיו דווקא העולות החדשות, שצריכות להגיע לתקציב המינימום של ליגת העל - 10.5 מיליון שקל. "התקציב שלנו יגדל, אבל הרבה פחות ממה שתכננתי", מודיעה אלונה ברקת, הבעלים של הפועל ב"ש, "נשלם פחות, אבל בזמן. אני נתקלת בתופעה ששחקן שקיבל 400 אלף דולר ומקבל ממני הצעה של 150 אלף דולר פשוט נכנס לטראומה".



לכתבה המלאה במדור "ספורט הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully