וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל נגד שרי אריסון ודני דנקנר: "מושכים ומנהלים את הנושא בצורה פומבית שמזיקה לבנק הפועלים"

שרון שפורר

3.6.2009 / 12:22

דח"צים בבנק נאלצו לאשר את מינוי של קינן למ"מ מנכ"ל; משהבינו שאם לא יעשו כך - דנקנר ייסוג מהתפטרותו



הסערות בדירקטוריון בנק הפועלים אינן נגמרות. ישיבת דירקטורין בנק הפועלים ביום שני האחרון, שבסופה התפטר דנקנר מתפקידו בעקבות דרישת בנק ישראל, נמשכה כארבע וחצי שעות. במהלכה התנגדו הדירקטורים החיצוניים לחלק מהסדר הפשרה שהושג בין בנק ישראל לבין בנק הפועלים.



הדח"צים בבנק, ובראשם אמרי טוב, התנגדו לכך שצבי זיו יתפטר באופן מיידי כך שציון קינן ימלא את מקומו עד שוועדת האיתור תסיים את תפקידה באיתור מועמדים לתפקיד המנכ"ל. מה שהוביל ככל הנראה את הדח"צים להתנגדות הוא העובדה שוועדת האיתור תפעל תחת קינן כמנכ"ל בפועל - מה שיקשה עליה לבחור מועמדים אחרים. הם לא הבינו מדוע על זיו לעזוב את הבנק כבר עכשיו במקום שיישאר בתפקידו כפי שהסכים לעשות בעבר עד שוועדת האיתור תסיים את תפקידה.



משנתקל דנקנר בהתנגדות זו בדירקטוריון - הוא התריע כי ללא אישור הדירקטורים את כל פרטי הסכם הפשרה - כלומר אישור של פרישתו המיידית של זיו ומינויו של קינן לממלא מקום מנכ"ל - הוא ימשוך את ההתפטרות ויילך להליך משפטי מול בנק ישראל.



הדח"צים נאלצו בסופו של דבר לאשר את פרישתו המיידית של זיו ומינוי קינן כממלא מקום מנכ"ל.



התנגדות הדח"צים הגיעה לאחר שיחה של שניים מהם - אמרי טוב ונירה דרור, עם הפיקוח על הבנקים. במהלך השיחה הזו, אותה יזמו שני הדח"צים, ביקשו בפיקוח על הבנקים להפעיל שיקול דעת לגבי כל אחד מפרטי הפשרה.



מבנק ישראל נמסר בתגובה כי "לבנק ישראל אין ולא היתה שום כוונה להתערב בשיקול דעתם של חברי דירקטוריון בנק הפועלים. בנק ישראל מצטער על כל ניסיון להמשיך ולנהל את הנושא בצורה פומבית, שמזיקה לבנק הפועלים ולעומדים בראשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully