וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בתביעות לדמי אבטלה במאי 2009 לעומת החודש הקודם

חיים ביאור

3.6.2009 / 12:58

ביטוח לאומי: הנתונים החדשים לחודש מאי מראים שיש ירידה קלה במספר דורשי דמי אבטלה אך הרמה עדיין גבוהה



במאי האחרון חלה ירידה של 5% בתביעות החדשות לדמי אבטלה שהגישו מובטלים, לעומת מספרן באפריל. כך עולה מנתוני המוסד לביטוח לאומי. מספר התביעות שהוגשו במאי היה 18,600, לעומת 19,661 תביעות חודש קודם לכן.



מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה עם זאת כי למרות הירידה הקלה במספר המובטלים החדשים שהגישו תביעות לדמי אבטלה במאי האחרון, המספר הכולל של מקבלי דמי אבטלה (תביעות חדשות ותביעות המשך) בחודש מאי היה גבוה במאי לעומת אפריל: 92 אלף, לעומת 88.5 אלף.



לדבריה, בהשוואה למאי 2008, מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה במאי 2009 היה גבוה ב-60%.
"הנתונים החדשים לחודש מאי מראים שיש ירידה קלה והתייצבות מסויימת במספר דורשי דמי אבטלה, אולם הרמה עדיין גבוהה", אמרה דומיניסיני. לדבריה, יש להמתין לנתוני תעסוקה ולאינדיקטורים נוספים על מצב המשק, כדי לקבוע אם יש שינוי חיובי במגמת האבטלה והתעסוקה.



נתוני הביטוח הלאומי מתפרסמים כמה ימים לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) קבעה כי שיעור האבטלה ברבעון הראשון של 2009 היה בממוצע 7.6%, שיעור שאיפשר להפעיל את תוכנית ההקלה על המובטלים החל מ-1 ביוני.



במסגרת התוכנית, זכאים מובטלים שצברו 9 חודשי עבודה מתוך 18 החודשים שקדמו לאבטלה, להגיש תביעה לקבלת דמי אבטלה, ולא רק אלה שצברו 12 חודשי עבודה, כפי שהיה עד היום. כמו כן תוארך ב-30 ימים תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה, העומדת היום על מספר מירבי של 175 ימים. ההערכה היא שמהקלות יהנו כ-30 אלף מובטלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully