וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מנחם מוזס: משרד התיירות משווק רק לנוצרים ולא ליהודים חרדים

עירית רוזנבלום

3.6.2009 / 13:50

חבר הכנסת מיהדות התורה התלונן בישיבת ועדת הכלכלה שחופשה באוסטריה זולה מאשר בצפת



"כמו שלא הכרת את הר מירון לפני שנכנסת לתפקיד, כך אתה לא מכיר את התיירות החרדית הנכנסת לארץ", אמר אתמול (שלישי) ח"כ מנחם מוזס מיהדות התורה לשר התיירות סטס מיסז'ניקוב, בישיבת ועדת הכלכלה שדנה בפיתוח התיירות. לדבריו, הוא מתפלא על ריכוז המאמץ השיווקי של משרד התיירות בקרב הנוצרים "ואף מילה על התיירות החרדית המגיעה לישראל במאות אלפים. אין אף פרוספקט תיירות שמתאים לציבור החרדי, אין אף לשכת תיירות לחרדים בברוקלין, למשל", טען מוזס.



בישיבה אמר שר התיירות שהמשרד מרכז מאמץ מול קהלי יעד נבחרים, אך רחבים יותר במאסות - נוצרים אוונגלים, קתולים ופרבוסלווים מרוסיה.



ח"כ מוזס ציין שבאוסטריה סוגרים מלונות לחרדים וסיפר כי "היה לי יותר זול ותנאים טובים יותר מאשר בצפת, ובאוסטריה אין הקדושה של צפת. למה לא להקים תשתית בצפת לחופשה?", שאל.



לדבריו, אם רוצים להגביר את הלינות בירושלים, צריך לשווק אותה לחרדים בחו"ל. "יהודי מכיר את הכותל אבל לא את מערת עוזיהו, קברי הסנהדרין וקבר דוד המלך. מדוע שמשרד התיירות לא ייקח זאת כפרויקט?", אמר ח"כ מוזס.



בתגובה נמסר ממשרד התיירות כי השר מיסז'ניקוב מייחס חשיבות רבה לפוטנציאל של תיירות חרדית - הן בהיבט של תיירות פנים והן בהיבט של תיירות נכנסת. השר הורה לגורמי מקצוע במשרד לשלב בתוכנית השיווק יעדים חרדיים ייעודיים ולגבש תוכנית בהקדם, תוך מיקוד מאמץ שיווקי בריכוזי האוכלוסייה החרדית בחו"ל, לצד הגברת הפעילות השיווקית בערוצי מדיה ייעודיים בישראל.



במשרד התיירות הדגישו כי "הפעילות בריכוזי האוכלוסייה בחו"ל תתפרס על פני כל השנה, אך תתעצם לקראת החגים ותתמקד בקהילות בחוף המזרחי של ארה"ב - ניו יורק ובולטימור ובקהילות החרדיות בלונדון, בפריז ובבריסל".



לצד אלה, הורה השר לפעול לשדרוג ופיתוח תשתיות תיירות באתרים מרכזיים הרלוונטיים לציבור החרדי - בראשם קבר הרשב"י במירון וצפת.



אתמול קיים השר מיסז'ניקוב ישיבת הפקת לקחים מאירועי ההילולה המסורתית בקבר רשב"י, בה ביקרו למעלה מחצי מיליון איש. השר הורה על הקמת וועדת היגוי בראשותו של מנכ"ל משרד התיירות, בה ייקחו חלק כלל הגורמים המעורבים בפעילות האתר, הן לאורך השנה והן באירועי ההילולה בל"ג בעומר, זאת על מנת למקסם את הפוטנציאל התיירותי של האתר הקדוש ולמקצע את השיווק שלו לקהלים החרדים בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully