וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 37.4% במסירות רכבים בחמשת החודשים הראשונים

דניאל שמיל

3.6.2009 / 14:17

מאזדה ממשיכה להוביל במספר המסירות בשוק הרכב שנחתך ביותר משליש



המיתון בענף הרכב ממשיך לתת את אותותיו. מנתוני המסירות של חמשת החודשים הראשונים של 2009 שמתפרסם היום, עולה כי נמסרו בהם 60,477 מכוניות. מדובר בירידה של 37.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כלומר, שוק הרכב נחתך ביותר משליש.



במאי לבדו נמסרו 12,917 מכוניות, עלייה לעומת אפריל, אז נמסרו 8907 מכוניות. אם כי עלייה זו מוסברת בעיקר בעובדה שבפסח היו ימי חופשה רבים והקניות נדחו לאחרי החג.



מאזדה ממשיכה להוביל את השוק ומסירותיה מסתכמות ב-9468 מכוניות, ירידה של 43.4%. במקום השני יונדאי, עם 7240 מסירות וירידה של 29.6%, ובשלישי טויוטה, עם 6571 מסירות (ירידה של 36.4%).



ניסאן, שנוקטת בקידום מכירות אגרסיווי, נמצאת במקום החמישי עם 3709 מסירות, ומצליחה להציג דווקא עלייה בשיעור 65.5%. גם קיה רושמת עלייה, בשיעור של 30%.

בין המותגים הנוספים הרושמים ירידה חדשה במסירות, בשיעור גדול עוד יותר מהירידה בשוק, נמצאת שברולט - עם צניחה של 52%, הונדה - שמסירותיה נחתכו ב-56%, רנו - שנפלה ב-53%, סובארו - עם 52%, דייהטסו - שמסירותיה ירדו ב-71% וסיטרואן - שספגה ירידה של 62%.



חלק מהצניחה מוסבר בחוסר הנכונות של חלק מהיבואנים להעניק אשראי לחברות הליסינג ובעובדה שהמותגים היפניים סבלו גם מהתחזקות מטבע היין בחודשים האחרונים.



בשוק היוקרה ובתחתית טבלת המסירות נמצאים דווקא מותגים שהצליחו להגדיל את המסירות. חלקם באמצעות מבצעי קידום מכירות והנחות מפליגות לצרכן הפרטי. אאודי עלתה ב-47%, ב.מ.וו ב-44%. מסירות אלפא רומיאו עלו ב-54%, ואלה של וולוו ב-17%. ההשקה המחודשת של סיאט אפשרה למותג לצמוח ב-90% והירידה ביבוא האישי מאירופה אפשרה לפורשה להציג גידול של 70% (לכדי 22 מכוניות).



בענף הרכב מעריכים כי הידלדלות מלאי הרכב הבלתי מכור תצמצם את האשראי שמעניקים יבואני הרכב לחברות הליסינג, ועל כן תחול ירידה נוספת במסירות. מנגד, מקווים בענף הליסינג כי שוק ההון יאפשר להם לגייס את הכסף ולהרחיב את רכישת כלי הרכב.



להערכות אלה יש להוסיף את הרפורמות השונות שישפיעו על ענף הרכב, חלקן כבר השנה. המיסוי הירוק ושווי השימוש הרציף יכולים לייקר את המחיר של מכוניות חדשות ולזרז את קנייתן לפני יישום הרפורמה. ייתכן שגם רוכשי רכבי השטח ומכוניות היוקרה יקדימו את רכישותיהם, בטרם יעלו מחירי המכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully