וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באקסלנס מעלים את ההמלצה לפז נפט ל"קנייה" במחיר יעד של 580 ש'; "לפז יש את היכולת להתמודד עם המשבר"

נועה פרייס

3.6.2009 / 14:17

בבית ההשקעות עדיין נותרים פסימיים לגבי מגזר הזיקוק, בטווח הקצר; "פז עשויה ליהנות מרווחי מלאי ברבעון השני, אך יש אפשרות ממשית של הפסדי מלאי אם מחירי הנפט יפלו שוב"



בבית ההשקעות אקסלנס מעלים היום את ההמלצה לחברת פז נפט מ"החזק" ל"קנייה", במחיר יעד של 580 שקל למניה. גיל דטנר, אנליסט באקסלנס, אומר כי העלאת ההמלצה מגיעה על רקע היציבות בעסקים של החברה.



"התוצאות של הרבעון הראשון היו טובות מהצפוי ברמה התפעולית, אם כי הגידול ברווח התפעולי נבע כולו ממגזר הזיקוק, שהוא הפעילות היותר תנודתית", אומר דטנר. לטענתו, למרות שברבעון הראשון ישראל נכנסה באופן רשמי למיתון ומרווחי הזיקוק היו חלשים יחסית לממוצע ההיסטורי, התוצאות של פז העידו על עמידות כמעט כל התחומים.



"נראה שחוזק העסק הקמעונאי, שמבוסס על מיקום טוב של התחנות ומותג חזק, בתוספת בית הזיקוק שגם מספק לחברה יתרון תפעולי ואסטרטגי, מקנים לפז את היכולת להתמודד עם המשבר", אומר דטנר.



באקסלנס עדיין נותרים פסימיים לגבי מגזר הזיקוק, בטווח הקצר. "אמנם כפי שראינו, ניהול נכון של בית הזיקוק ואופטימיזציה של תהליך הייצור מסוגלים לשפר את הביצועים של בית הזיקוק באופן ניכר, בייחוד כאשר המרווחים נמוכים. אך, בסופו של דבר, רמת הרווחיות בתחום זה נקבעת על ידי השוק העולמי לאנרגיה", אומר דטנר.



נכון לעכשיו, שוק האנרגיה סובל מחולשה בביקושים, מלאים ברמות שיא ועודף תפוקה הן של נפט והן בכושר זיקוק. "לפיכך, אנו רואים סכנה של תוצאות חלשות במגזר, יחסית לשנה שעברה", אומרים באקסלנס. לטענת דטנר, "פז עשויה ליהנות מרווחי מלאי ברבעון השני, אך יש אפשרות ממשית של הפסדי מלאי אם מחירי הנפט יפלו שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully