וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת זילר לבדיקת התנהלות השירותים הווטרינריים: לא מנעו העברת מחלות מבעלי חיים לבני אדם

עמירם כהן

3.6.2009 / 14:25

עוד מדו"ח הביניים: השירותים לא יזמו פיקוח על החדרת כימיקלים - בחלקם מסרטנים - למוצרי המזון מהחי



ועדת הבדיקה הממשלתית בראשות השופט (בדימוס) ורדי זילר, פירסמה היום ביקורת נוקבת על התנהלות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ועל ראשי השירותים - המנכ"ל ד"ר משה חיימוביץ והסמנכ"ל יהודה מאירוביץ.



הוועדה קובעת בדו"ח ביניים כי ראשי השירותים לא פעלו כנדרש מהם למנוע העברת מחלות מבעלי חיים ומוצרי מזון מבעלי חיים לבני אדם, לא פעלו לחיזוי ולמוכנות למפגעי בריאות ובכלל זה מניעת מחלות מבני אדם, לא פעלו כנדרש לפקח על מוצרי מזון מהחי המיועדים לבני אדם ולא יישמו פיקוח על משחטות ובתי מטבחיים המשווקים את תוצרתם לשוק המקומי.



כמו כן, השירותים הווטרינריים לא נערכו ליישם תקני איכות עדכניים המקובלים באירופה וארה"ב על מוצרי מזון מהחי המשווק בישראל, בעוד שיישמו את הכללים הללו כדי לאפשר את יצוא המוצרים הללו: "ובכך היפלו לרעה את תושבי המדינה שעליהם לא החלו תמיד את הכללים המחמירים ועקב כך תושבי ישראל אינם זוכים לרמת איכות ובקרה הניתנת למוצרים המיועדים ליצוא", כלשון הוועדה.



עוד קובעת וועדת זילר כי ראשי השירותים לא יישמו פיקוח מספק על מפעלי מזון המשווקים או מעבדים מזון מהחי, ובכלל זה על החדרת נוזלים וכימיקלים (בחלקם מסרטנים) למוצרי מזון אלו.



בתחום המנהלי קובעת הוועדה כי ראשי השירותים התעלמו מסדרי מנהל תקין, הן בניהול כוח אדם והן בתחום הכספי. את עיקר הביקורת בתחום המנהלי מטילה הוועדה על הסמנכ"ל מאורוביץ, שייצר אווירת איומים בקרב ציבור עובדי השירותים כדי שלא יסטו מהקו אותו הכתיבו נושאי התפקידים הבכירים.



כמו כן קבעה הוועדה שמאירוביץ פעל להציג מצג שווא של פעילות הנעשית על פי הוראות מנהל השירותים כשלא ניתנו כלל הוראות כאלה על ידי מנהל השירותים. הוועדה מדגישה בהודעתה כי לא מדובר בממצאים סופיים אלא מתן אפשרות לבעלי התפקידים שעלולים להיפגע להגיב על העדויות והראיות שנאספו על ידה ומסקנות והמלצות יפורסמו בדו"ח הסופי.



ועדת זילר בה חברים גם ד"ר יהודה עפרון ואגרונום יעקב שגיב, מונתה על ידי הממשלה ביוזמתו של שר החקלאות שלום שמחון לאחר שקיבל לידיו מסמכים ושמע עדויות של עובדים שהצביעו, לכאורה, על התנהלות בלתי תקינה של השירותים.



מנהל השירותים הווטרינריים ד"ר משה חיימוביץ וסמנכ"ל השירותים יהודה מאירוביץ שהושעה מתפקידו מאז ראשית השנה, מסרו בתגובה כי הד"ח לא נמסר להם ועל כן לא יוכלו להתייחס אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully