וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידין ענתבי: המוסדיים יחויבו להקים יחידה בלתי תלויה לניהול ובקרת סיכונים, בדומה לקרנות הפנסיה

TheMarker

3.6.2009 / 14:53

מנהל הסיכונים יסייע בתהליך קבלת ההחלטות לעיצוב מדיניות ההשקעות ולקביעת תקרות החשיפה לסיכונים השונים



הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, פירסם היום טיוטת הוראות בנושא חיזוק מנגנוני הבקרה והפיקוח על ההשקעות של גופים מוסדיים (חברות ביטוח, קופות גמל וקרנות פנסיה).



השלכותיו של המשבר בשווקים הפיננסיים על נכסי החיסכון הפנסיוני של הציבור הדגישו את הצורך בחיזוק התשתית הארגונית, הניהולית והתפעולית בגופים המוסדיים, בכל הנוגע לניהול השקעות ולבקרה ופיקוח עליהן, כמו גם את הצורך ביצירת תשתית מתאימה להבנה, זיהוי ומדידה של סיכונים להם חשופים חסכונות הציבור, למעקב שוטף אחריהם ולקבלת החלטות המבוססות עליהם. טיוטת הוראות זו באה לענות על צרכים אלה באמצאות חיזוק מנגנוני הבקרה והפיקוח.



ההוראות כוללות מינוי מנהל סיכונים גם בחברות המנהלות של קופות גמל. מנהל הסיכונים יהיה כפוף במישרין למנהל הכללי, בלתי תלוי במערך ההשקעות שלהן ויספק לועדות ההשקעות ולדירקטוריונים תמונת מצב אובייקטיווית וטובה יותר אודות הסיכונים הגלומים בנכסים בהם מושקעים חסכונות הציבור.



בנוסף, מנהל הסיכונים יסייע בהערכת הפוטנציאל ההשפעה של שינויים בתנאי השוק על חסכונות הציבור ובתהליך קבלת ההחלטות לעיצוב מדיניות ההשקעות ולקביעת תקרות החשיפה לסיכונים השונים. ההוראות מפרטות את תפקידי מנהל הסיכונים ודרכי הדיווח שלו לאורגנים השונים בחברה.



ההוראות מסדירות את פעילותם של מערכי תפעול ההשקעות של חברות ביטוח ושל חברות מנהלות של קופות גמל וקרנות פנסיה ואת הבקרה עליהם, ומחייבות הבטחת אי תלותם בגורמים המנהלים והמעריכים את ההשקעות. כך יובטח כי למנהלי ההשקעות לא תהיה השפעה על הערכת שווים של נכסים ויובטחו יכולת הפיקוח והבקרה של הדירקטוריון ושל ועדת ההשקעות על מערך ההשקעות.



בנוסף, כדי לחזק את יכולת הבקרה של גופים מוסדיים על נכסי ההשקעה שלהם, לרבות נכסים המנוהלים או מתופעלים עבורם באמצעות גורמים חיצוניים, נקבע בהוראות כי לגופים מוסדיים חייבת להיות מערכת שתאפשר להן גישה ישירה לנתוני כלל נכסיהם, ושתאפשר להם לבקר ולנטר פעולות שבוצעו בנכסים ואת מהימנות הנתונים.



טיוטת ההוראות מהווה נדבך נוסף בהסדרה כוללת שעניינה הבטחת ניהול תקין וזהיר של חסכונות הציבור, תוך הבטחת מהימנות המידע המדווח לציבור ולגורמי פיקוח פנימיים כגון הדירקטוריון, ההנהלה הבכירה וועדות ההשקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully