וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב בדרך להחזרת דירוג הבטיחות הגבוה של ישראל? רשות התעופה האזרחית פירסמה טיוטת חוק הטיס החדש

זוהר בלומנקרנץ

3.6.2009 / 16:03

ארה"ב הורידה בסוף 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל לקטגוריה 2 המאפיינת מדינות עולם שלישי



רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה פירסמה היום (רביעי) לראשונה את טיוטת חוק הטיס החדש, המהווה את אחד התנאים העיקריים של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה - קטגוריה 1.



שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע כי "טיוטת חוק הטיס תוגש לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה עד ה-1 באוגוסט, במטרה להאיץ את המהלכים להשבתה של ישראל לדירוגה הגבוה".



רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב הורידה בסוף 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מקטגוריה 1 לקטגוריה 2, המאפיינת מדינות עולם שלישי, עקב ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית והכוללים, בין השאר, תקנות ונהלים ישנים שלא עודכנו במשך שנים.



חוק הטיס החדש, שיובא בקרוב לאישור הכנסת, יחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" מ-1937. לדברי שר התחבורה, חוק הטיס החדש כולל לראשונה את כל ההמלצות וההערות של ה-FAA שיאפשרו לישראל לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו ע"י ארגון התעופה העולמי, ה-ICAO.



כץ הוסיף ואמר כי "טיוטת החוק החדש כוללת בין השאר חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל, התאמה להוראות אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות של ארגון התעופה העולמי, הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל'נאמני בטיחות טיסה' שיסייעו לרשות התעופה האזרחית בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם".



צוות של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב צפוי להגיע בעוד כשבוע לישראל, ויפעל עם הרשות כחלק מהתהליך להחזרתה של ישראל לדירוג. מדריכים מטעם האקדמיה של ה-FAA נמצאים בימים אלה בישראל לצורך הדרכת מפקחים באגף המבצעים של רת"א. בנוסף, בחודש הבא יחל ברשות קורס מפקחי כושר אווירי שיועבר על ידי מדריכי האקדמיה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully