וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת תל אביב סגרה בירידות

טל לוי

3.6.2009 / 17:00

המעו"ף איבד 1.4%, ת"א 100 ירד ב-1.7%. מדד הבנקים ירד ב-3%. ישראמקו צנחה ב-19% לאחר שזינקה ב-970% השנה


הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר הרביעי השבוע בירידות שערים: מדד ת"א 25 איבד 1.4% וננעל ברמה של 883.80 נקודות ומדד ת"א 100 נחלש ב-1.7% וננעל ברמה של 811.46 נקודות. מדד מניות הנדל"ן ירד ב-1.9% ומדד מניות הבנקים איבד 3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.85 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלה מדד תל אביב 25 ב-35%.

סמוך לתום שעות המסחר בתל אביב הצביעו החוזים העתידיים על ירידות שערים של עד 0.5% בבורסת וול סטריט שבארה"ב.

עונת הדו"חות הכספיים הסתיימה לפני יומיים והחברות הנסחרות הציגו תוצאות טובות יותר מכפי שהוערך בתחילה. מבין החברות בלטו הבנקים בתוצאות החיוביות באופן יחסי, אם כי האנליסטים מזהירים כי השלכות המיתון צפויות להשתקף בדו"חות הבנקים בהמשך.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלה בחודש מאי ב-2.7 נקודות - עלייה שנייה ברציפות. בבנק הפועלים מסבירים כי בחודשים האחרונים ניכרת מגמה חיובית בסקרי אמון הצרכנים בעולם ובישראל. הנתונים על הפעילות הכלכלית ובפרט מצב שוק העבודה עדיין מצביעים על מיתון, אם כי מתרבות ההערכות שאנו לקראת התייצבות.

ירידה של 5% נרשמה בחודש מאי בתביעות החדשות לדמי אבטלה שהגישו מובטלים, לעומת מספרן באפריל. כך עולה מנתוני המוסד לביטוח לאומי. מספר התביעות שהוגשו במאי היה 18,600 לעומת 19,661 תביעות חודש קודם לכן.

מנכ"לית הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, אמרה עם זאת כי למרות הירידה הקלה במספר המובטלים החדשים שהגישו תביעות לדמי אבטלה במאי האחרון, המספר הכולל של מקבלי דמי אבטלה (תביעות חדשות ותביעות המשך) בחודש מאי היה גבוה במאי לעומת אפריל: 92 אלף, לעומת 88.5 אלף.

מחיר הנפט ננעל בניו יורק כמעט ללא שינוי, לאחר שבמהלך המסחר זינק ליותר מ-69 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר. עליית מחיר הנפט מיוחסת להיחלשות הדולר בעולם, אשר הגבירה את תיאבון המשקיעים לסחורות בתוך השקעה חלופית. נתונים טובים מהצפוי שפורסמו היום בשוק הדיור בארה"ב חיזקו את ההערכות כי ההתאוששות של הכלכלה הגדולה בעולם תגביר את הביקוש לאנרגיה.

היו"ר המיועד של בנק הפועלים, יאיר סרוסי, החל אתמול להתפטר מתפקידיו כדירקטור בחברות שונות, ובראשן החברה לישראל. סרוסי יחליף את דני דנקנר לאחר שהאחרון התפטר שלשום בעקבות מחלוקת שנמשכה כמה שבועות מול המפקח על הבנקים בבנק ישראל.

מדד מניות הנדל"ן, שזינק ב-95% מתחילת השנה המשיך לרכז תשומת לב. מניית אפריקה ישראל התממשה אתמול לאחר שבבית ההשקעות פסגות המליצו על מכירתה. מניית אפריקה ישראל עלתה ב-160% מתחילתה שנה אולם לאחר צניחה של 90% ב-2008. המנייה עדיין רחוקה בכ-85% מהשיא במאי 2007. מניית ישראמקו נסחרה בירידות שערים חדות לאחר שזינקה ב-970% מתחילת השנה.

הבנק הקנדי RBC ממליץ על השקעה בשוק הטלקום הישראלי, ובמיוחד במניית פרטנר. בבית ההשקעות מיטב מסבירים כי העדיפות בביצועים שהציגה סלקום, בהשוואה לפרטנר, ברבעון האחרון, הביאה לזינוק של 32% מתחילת השנה במניית סלקום. להערכתם, בעקבות הזינוק החד איבדה מניית החברה מהאטרקטיביות שלה ובשל כך הורידו בבית ההשקעות את המלצתם למניית סלקום לתשואת שוק והעלו את המלצתם למניית פרטנר ל"תשואת יתר".

בניגוד ל-RBC ומיטב, בחרו בבנק הפועלים להוריד את המלצתם למניית פרטנר מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" בשל עלייה ברמת אי הוודאות לטווח הקצר, ובשל אלטרנטיווות השקעה עדיפות בשוק התקשורת. לדברי האנליסט דוד לוינסון, פרטנר עשויה להיפגע מהמיתון יותר מאשר חברות הסלולר האחרות בשל פנייתה לנישה היוקרתית יותר של משתמשי הסלולר.

אנליסט הבנקים של כלל פיננסים בטוחה, יובל בן זאב, מעריך כי הפיקוח על הבנקים ידרוש מהבנקים להגדיל את יחס ההון הראשוני וכי הנפגע העיקרי מהדרישה יהיה בנק דיסקונט, שמנייתו יורדת היום בחדות. דיסקונט מציג את יחס הלימות ההון הנמוך במערכת הבנקאית שעומד על 10.4% ולכן יצטרך לגייס 1.7 מיליארד שקלים עד שנת 2011. הבנק הבינלאומי ערוך לכל הדרישות ובנק המזרחי-טפחות לא צפוי להתקל בקשיים מיוחדים בבואו לגייס 800 מיליון שקל.

החברה לישראל העמידה שלשום הלוואה של 50 מיליון דולר לטווח ארוך לחברת צים שבבעלותה המלאה. הלוואה זו היא חלק מסכום של 150 מיליון דולר, שהחברה הביעה נכונות להזרימו לצים במהלך 2009, ובהמשך להתחייבות שנתנה החברה לישראל בסוף מאי 2009 להזרים סכום של 100 מיליון דולר לצים. החברה, שעוסקת בשירותי הובלה ימית במכולות, הפסידה 119 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009 בהשוואה להפסד של 29 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008 כתוצאה מהמשבר בענף ההובלה הימית.

וריפון נסחרה בירידות חדות לאחר שסיימה את הרבעון השני של 2009 עם ירידה של 14% בהכנסות ל-201.6 מיליון דולר והרווח התפעולי עלה ל-12.4 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. בלידר שוקי הון סבורים כי "לאור הריצה של המניה בשבוע האחרון, להערכתנו התגובה של המשקיעים האמריקאיים תהיה קשה כלפי הנייר בימים הקרובים. לכן, כנראה שכדאי למכור עוד היום ולחזור בעוד מספר ימים, אם תהיה חולשה מוגזמת במניה (אזור ה-6 דולר)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully