וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

3.6.2009 / 23:10

נתנוי מקרו שליליים שלחו את המדדים למטה : נאסד"ק איבד 0.6%, ודאו ג'ונס נחלש ב-0.7%. ברננקי: "קצב הצטמצמות הכלכלה מתחיל להאט"

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים. נתוני התעסוקה, שהיו נמוכים מהצפוי דחפו את השווקים של וול סטריט למגמה שלילית.
נאסד"ק ירד ב-0.6% לרמה של 1,825 נקודות, דאו ג’ונס נחלש ב-0.7% לרמה של 8,678 נקודות ומדד S&P 500 השיל 1.3% לרמה של 931 נקודות. . בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.093% לרמה של 3.55%.

בזירת המקרו: המגזר הפרטי בארה"ב קיצץ 532 אלף משרות בחודש מאי - המספר הנמוך ביותר מאז נובמבר 2008 - סימן אפשרי לכך שכלכלת ארה"ב החלה להתייצב. כך דיווחה היום חברת ההשמה ADP. חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס דיווחה, במקביל, כי הודעות הפיטורים בארה"ב נפלו במאי ב-16% לרמתן הנמוכה ביותר מאז ספטמבר.

קיצוצי המשרות במגזר הפרטי בארה"ב היו גבוהים מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי ADP תדווח על קיצוץ של 500 אלף משרות במאי. לפי דו"ח ADP, מגזר הבנייה קיצץ 108 אלף משרות בחודש ינואר, בעוד שמגזר הייצור קיצץ 149 אלף משרות. חברות הפיננסים חתכו 32 אלף משרות. בחודש אפריל קיצץ המגזר הפרטי בארה"ב 545 אלף משרות.

בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי אמר היום כי גורמים רבים, ביניהם החשש מגרעונות פדרליים גדולים, עומדים מאחורי העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות לטווחים ארוכים. בעדות מוכנה מראש לוועדת התקציב של בית הנבחרים האמריקאי אמר ברננקי כי הוא עדיין צופה התאוששות הדרגתית בהמשך השנה. "הנתונים האחרונים מצביעים כי קצב הצטמצמות הכלכלה מתחיל להאט"

בנק אוף אמריקה, ג’יי פי מורגן צ'ייס ובנקים נוספים גייסו למעלה מ-19 מיליארד דולר במטרה להתחיל להחזיר כספים לממשל האמריקאי, לאחר שלוו מיליארדי דולרים במסגרת תוכנית הסיוע למגזר הפיננסים בארה"ב(TARP).

עם זאת, למרות הניסיון להחזיר את הכספים, בכירים בבנק הפדרלי הפתיעו את המגזר הבנקאי בארה"ב, לאחר שדרשו מהבנקים להגדיל את סכום הכסף אותו הם מגייסים לפני שיחזירו את הכספים שלוו מהממשל. הבנק הפדרלי הודיע לג'יי פי מורגן צ'ייס ולאמריקן אקספרס כי יהיה עליהם להגדיל את בסיס ההון שלהם אם הם מעוניינים להחזיר את הכספים. זאת, ארבעה שבועות לאחר שנאמר להם כי יש להם מספיק הון בכדי לעמוד במצב בו המיתון עלול להחמיר. מורגן סטנלי קיבל הוראה לגייס עוד כספים לאחר שכבר הנפיק מניות וגייס את הסכום אותו דרש הבנק הפדרלי.

בבנק ההשקעות סיטי הודיעו לחמישה מנהלים בכירים לשעבר כי הבנק אינו מתכוון לשלם להם עשרות מיליוני דולרים בתשלומי פיצויים, כפי שהתחייבו להעניק במסגרת חבילות הפרישה שלהם מהבנק. עם הבכירים נמנים קווין קסינגר, לשעבר סמנכ"ל תפעול וטכנולוגיה של סיטי, ומייקל קליין, לשעבר ראש חטיבת בנקאות ההשקעות של החברה.

מיקרוסופט, ענקית התוכנה האמריקאית נסחרה על רקע סכסוך משפטי עם לוסנט. מיקרוסופט טוענת כי לא הפרה פטנטים של לוסנט, במסגרת תביעה משפטית בה הפסידה ליצרנית ציוד התקשורת. הפטנט עליו נסובה התביעה הוא כלי התוכנה שבאמצעותו בוחרים תאריכים בלוח השנה בתוכנת הדואר האלקטרוני, אאוטלוק. מיקרוסופט עירערה על פסיקה קודמת של ביהמ"ש שהרשיע אותה בהפרת הפטנט, וקבע פיצויים של 511 מיליון דולר לטובת לוסנט.

איתוראן נסחרה על רקע פרסום עלויות השכר הגבוהות של בכיריה. איזי שרצקי, יו"ר החברה, רשם עלות שכר של 1.49 מיליון דולר בשנת 2008. שני בניו, אייל וניר, המכהנים כמנכ"לים משותפים, הרוויחו יחדיו כ-871 אלף דולר.

וריפון, יצרנית מסופוני החיוב, התחזקה על רקע דו"חותיה לרבעון השני של 2009. החברה דיווחה על הכנסות של 201.6 מיליון דולר, ירידה של 14%, לעומת הכנסות של 233 מיליון דולר. החברה חזתה הכנסות של 215-205 מיליון דולר, ואילו השוק עצמו ציפה להכנסות של 208 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי של וריפון ב-18.6 מיליון דולר או 22 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 18 מיליון דולר או 21 סנט למניה ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות חד פעמיות בגין מחיקות ובגין אופציות הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-14 מיליון דולר או 17 סנט למניה לעומת רווח נקי של 16.4 מיליון דולר או 19 סנט למניה ברבעון המקביל, ירידה של 14.7%. ציפיות החברה היו לרווח של 18-14 סנט למניה, ואילו ציפיות השוק היו לרווח של 15 סנט למניה.

מניית קומטאץ’, ספקית הפתרונות לסינון דואר זבל (ספאם), התחזקה היום לאחר שהחברה חתמה על חוזה OEM חדש להגנה על תיבות הדואר האלקטרוני של מפעילת פורטל האינטרנט המוביל בתורכיה - מיינט (Mynet.com). זהו הפורטל הראשון לו מוכרת החברה את שירותי הסינון, שכן עד כה עבדה בעיקר עם ספקיות אינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully