וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשרי הון-שלטון בארה"ב: ארתור לויט, יו"ר ה-SEC לשעבר, ישמש כיועץ לחברת גולדמן סאקס

סוכנויות הידיעות

3.6.2009 / 17:58

לויט מייעץ גם לחברת ההשקעה הפרטית קרלייל ויושב בדירקטוריון חברת המידע הפיננסי בלומברג



ארתור לויט, לשעבר יו"ר הרשות לני"ע בארה"ב (SEC), ישמש כיועץ לחברת גולדמן סאקס, דיווחה החברה. זהו תפקיד נוסף בו משמש לויט במגזר ניירות הערך, לאחר כמה תפקידים שכאלה בהם כיהן לאחר שסיים את כהונתו כרגולטור של המגזר ב-2001.



לויט, בן 78, משמש גם כיועץ לחברת ההשקעה הפרטית קרלייל, ויושב בדירקטוריון של חברת המידע הפיננסי בלומברג. לויט סירב לבקשת ראיון. לויט היה יו"ר ה-SEC שכיהן באופן הממושך ביותר בתפקיד זה - מ-1993. בתקופת כהונתו הוא עסק ברגולציה של מגזר ניירות הערך במהלך בועת האינטרנט. בתקופה זו החל ברנרד מיידוף בהונאת הפונזי הגדולה בעולם, ולכן נתבקש על ידי כמה חברי קונגרס להעיד בנושא.



"הוא יהיה מקור טוב לעצות", אומר לורנס וייט, מרצה לכלכלה בבית הספר למנהל עסקים סטרן באוניברסיטת ניו יורק. “הוא מכיר הרבה אנשים בממשל, מה שבטח לא יזיק בתור לובי. מי יודע כמה הם משלמים לו? אבל אני בטוח שהם מקבלים תמורה מלאה לכסף", הוסיף. וייט אמר כי אינו רואה בכך ניגוד עניינים. “זה לא שהוא מנכ"ל במשרה מלאה בחברה אחרת. נשמע שהוא פשוט ממשיך להיות עסוק, ומשרות אלה ודאי משתלמות לו", אמר.



מינויו לתפקיד יועץ בגולדמן סאקס מוסיף להיסטוריה ארוכה של קשרים בין גולדמן לנושאי המשרות הבכירים בממשל האמריקאי. שני יוצאי גולדמן שימשו כשרי אוצר - הנרי פולסון בממשל בוש, ורוברט רובין בממשל קלינטון. גם סגן שר האוצר של פולסון, ניל קשקרי, שהיה אחראי על תכנית החירום שהשיק פולסון (TARP), הוא יוצא גולדמן סאקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully