וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבנק הפדרלי: שילוב גורמים הביא לעליית התשואות; אינו חושש לא לאינפלציה ולא לדפלציה

סוכנויות הידיעות

3.6.2009 / 18:11

ברננקי ממשיך לצפות התאוששות כלכלית בהמשך השנה; קרא לממשלת ארה"ב לפעול לצמצום גרעונותיה



גורמים רבים, ביניהם החשש מגרעונות פדרליים גדולים, עומדים מאחורי העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות לטווחים ארוכים, כך אמר היום בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, אמר בעדות מוכנה מראש לוועדת התקציב של בית הנבחרים האמריקאי. בעדות אמר ברננקי כי הוא עדיין צופה התאוששות הדרגתית בהמשך השנה. "הנתונים האחרונים מצביעים כי קצב הצטמצמות הכלכלה מתחיל להאט", אמר.



"אנו ממשיכים לצפות כי השפל בצמיחה הכלכלית יגיע בהמשך השנה, ולאחר מכן תירשם התאוששות הדרגתית שתצבור תאוצה", אמר ברננקי. לדבריו, האינפלציה אינה מהווה איום גדול על הכלכלה, בשל ההתאוששות האיטית.



ברננקי גם אינו חושש מדפלציה, בשל הציפייה להתאוששות כלכלית. ברננקי לא רמז האם בכוונת הבנק הפדרלי לנקוט מהלכים לבלימת עליית התשואות, אך אמר כי חשוב כי ממשלת ארה"ב תשמור על האמון שחוזר לשווקים - בין היתר באמצעות פרישת תוכניות לצמצום גרעונות הענק של ארה"ב.



ברננקי הוסיף כי גורמים נוספים שתרמו לעליית התשואות הם אופטימיות מוגברת לגבי התחזית הכלכלית, תיקון מגמת הבריחה לנכסים איכותיים בשנה שעברה, וכמה גורמים טכניים הקשורים בגידור אחזקות במשכנתאות.



ברננקי ציין כמה נתונים מעודדים שעשויים לאותת על קרבת המשבר לסיומו: בלימת הירידה בצריכה הפרטית, סימנים לשפל בשוק הדיור ומלאים סיטוניים נמוכים שעשויים לעודד הגדלת התפוקה. עם זאת, ברננקי ציין כי שוק העבודה האמריקי ממשיך לאבד משרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully