וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה לשעבר על השכר באוצר: עובדי חברת החשמל ייצאו מהרפורמה עם בוחטה שחבל על הזמן

אבי בר-אלי

3.6.2009 / 19:57

מיקו צרפתי בכנס של אגף השכר: "השכר בחברת החשמל הוגן; אם תפחית את השכר - לא תהיה עבודה יעילה"



"שינוי מבני צריך לקנות. שינוי מבני לא עושים באמצעות דיון על שכר. הצוות של הממשלה צריך לדעת שזה יעלה כסף. אין רפורמה ואין הפרטה שלא עלו כסף. השאלה היא מה ההחזר על ההשקעה". כך אמר אתמול הממונה על השכר לשעבר באוצר, שלום גרניט, בכנס השנתי של אגף השכר. הממונה הנוכחי, אילן לוין, אמר עם זאת כי יש להפסיק את "המנגנונים הפבלוויים" כלשונו, של תשלום לעובדים תמורת הסכמתם לשינויים. לוין קרא להפסיק את תוספות השכר בחברות הממשלתיות בגין ותק או תארים אקדמיים ולצמצם את ההחזרים בגין שימוש ברכב פרטי. "התחושה בשירות הציבורי היא שכל פעם שאתה מבקש לבצע שינוי טריוויאלי הוא מתעכב בגלל משא ומתן על השכר", הוסיף לוין.



בפאנל, אשר עסק ברפורמות במגזר הציבורי, השיב יו"ר המזכירות הארצית של ועד עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, לטענות המופנות כלפי רמת שכרם של העובדים בחברה: "השכר בחברת החשמל הוגן לחלוטין, וצריך לשפוט מנקודת מבט אחרת", אמר צרפתי. "מי שנכנס לחברת החשמל מועסק תחילה במשכורת מינימום. השכר הממוצע גבוה משום שהחברה מעסיקה 3,500 אנשי היי-טק וקרוב ל-2,000 עובדי משמרות. אם תפחית את השכר לא תהיה עבודה יעילה, ובסופו של דבר תשלם יותר בתעריף החשמל", הוסיף.



סגן מנהל רשות החברות, ערן היימר, אמר בדיון כי הבעיה בחברת החשמל אינה נעוצה בשכר אלא בכך שהחברה לא הפנימה כי היא מצויה במצוקה. הנזק הכספי הממשי, אמר היימר, הוא למשל בעיצומים המונעים חיבור תחנות כוח לגז וגורמים לגידול בהוצאות החברה.



צרפתי הוסיף כי יש ליצור הבחנה ברורה בין משא ומתן על תנאי השכר של העובדים לבין המגעים ליישום הרפורמה בחברה. מנכ"ל חברת רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, העיר כי על המדינה להתוות דרך אחת מוסכמת ומתמידה, שכן לדבריו לא תמיד שוררת הסכמה גם בתוך משרד האוצר עצמו.



בתחילת הכנס, תקף הממונה על השכר הקודם, אלי כהן, את הרפורמה בחברת החשמל, ואמר כי זו משוללת היגיון: "אף אחד לא ירוויח מהרפורמה בחברת החשמל חוץ מהעובדים - שייצאו עם בוחטה שחבל על הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully