וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים בארה"ב בודק אם חברות כמו יאהו, אפל וגוגל הסכימו לא "לגנוב" זו מזו עובדים

סוכנויות הידיעות

3.6.2009 / 21:21

לפי החשד, כתריסר חברות הסכימו לא לגייס עובדים ממתחרותיהן בקבוצה, מה שנחשב הפרה של הגבלים עסקיים



משרד המשפטים האמריקאי חוקר קנוניה אפשרית בקרב כמה חברות טכנולוגיה, בהן אפל, גוגל ויאהו, בנוגע לגיוס עובדים. כך מסרו מקורבים לחקירה לסוכנות הידיעות בלומברג. החקירה עשויה לכלול כתריסר חברות טכנולוגיה, לדברי המקורות, שלפי החשד הגיעו להסכם במסגרתו אין הן מגייסות לשורותיהן עובדים מיריבותיהן בקבוצה.



עם זאת, לדברי דיוויד בלטו, לשעבר עורך דין בנציבות הסחר הפדרלית (FTC) המתמחה בהגבלים עסקיים, לא יהיה פשוט להוכיח חשד זה. דוברת משרד המשפטים, כמו גם דוברי אפל, גוגל ויאהו, סירבו למסור תגובה לבלומברג.



במגזר הטכנולוגיה יש תחרות קשה על עובדים מוכשרים בדרך כלל. מיקרוסופט וגוגל הגיעו לבית משפט ב-2005 לאחר שגוגל גייסה לשורותיה בכיר במיקרוסופט על מנת להקים את מרכז הפיתוח שלה בסין. אפל ויבמ נאבקו 3 חודשים בבית משפט בגין מעבר של בכיר מיבמ לאפל.



חקירה זו מצטרפת למגוון חקירות בהן פתח צוותו של ברק אובמה השנה. כריסטין וארני, ראש מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים, הבטיחה בנאומה הראשון בתפקיד כי בכוונתה לפעול לצמצום התנהגות בלתי-תחרותית. נציבות הסחר הפדרלית כבר החלה לבחון את הרכבי הדירקטוריונים בגוגל ובאפל, ומשרד המשפטים כבר החל לבחון את הסדר הפשרה של גוגל עם מו"ליות ספרים בנוגע לפרויקט סריקת הספרים של גוגל.



וארני הכריזה בחודש שעבר על הגברת אכיפת ההגבלים העסקיים - היפוך מדיניות לעומת ממשל בוש, וחזרה למדיניות של קלינטון, במסגרתה הוגשו תביעות ענק נגד מיקרוסופט ואינטל בשנות ה-90' בגין ניסיון לנצל את הדומיננטיות שלהן על מנת לדחוק מתחרים אחרים מהשוק. ההצהרה של וארני נועדה לבטל למעשה את הקווים המנחים של ממשל בוש, ולמנוע משופטים ועורכי דין בתביעות שאינן ממשלתיות להשתמש בקווים מנחים אלו.



ממשל אובמה מעוניין לעודד חברות קטנות יותר במגוון מגזרים להגיש למשרד האוצר תלונות בנוגע להתנהלות לא תקינה של מתחרות גדולות יותר. לדברי וארני במאי, מיתון חריף עשוי לספק תמריצים עבור חברות גדולות ודומיננטיות לנהוג בחמסנות, להחליש את התחרות ולפגוע בצרכנים. בתקופת בוש לא הגיש משרד המשפטים ולו תביעה אחת נגד חברה בולטת בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים. חברות קטנות שהתלוננו על התנהגות מונופוליסטים נואשו ממדיניות בוש, ופנו לנציבות האירופית ולרגולטורים במדינות אסיאתיות במאבקי הגבלים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully