וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן גרינספאן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי: אין טעם בהקמת רגולטור לזיהוי סיכונים במערכת הפיננסית

רויטרס

3.6.2009 / 22:49

גרינספאן: "החזאים צפויים כמעט באופן ודאי להחמיץ את מועד תחילתו של המשבר הפיננסי כפי שעשו בעבר"



אלן גרינספאן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי, הטיל ספק היום ביכולתו של גוף רגולטורי שנועד לזהות סיכונים מערכתיים לחזות משברים פיננסיים עתידיים. "אי אפשר לתת לרגולטור מערכתי לקבוע מתי יגיע המשבר הפיננסי הבא", אמר גרינספאן בנאום למכון האמריקאי ליזמות.



ממשל אובמה מעוניין להקים רגולטור חדש, שתפקידו יהיה לזהות ולנסות למנוע משברים עתידיים. הממשל נוטה להטיל תפקיד זה על הבנק הפדרלי, אך בקונגרס מתנגדים לרעיון, ומעוניינים בבחינת חלופות כמו מועצת רגולטורים.



"הרעיון שאפשר לחזות מתי המשבר הבא יגיע לא נתמך בראיות" אמר גרינספאן. "החזאים, כקבוצה, צפויים כמעט באופן ודאי להחמיץ את מועד תחילתו של המשבר הפיננסי - ממש כפי שעשו בעבר", אמר.



בנוסף, אמר גרינספאן כי הוא חושש כי תוכנית החירום הפיננסית של הממשל הובילה ליצירת כמה בנקים וחברות שהינם "גדולים מכדי לתת להם ליפול". "חברות כאלו מקבעות הון ופוגעות בהרס יצירתי, שהינו המנגנון העיקרי באמצעותו עולה היעילות ואיכות החיים", אמר. "בעיית החברות הגדולות מכדי ליפול היא בעיניי האיום הגדול ביותר ליעילות השוק ולעתידנו הכלכלי", הוסיף.



גרינספאן גם אמר שהוא מופתע מהיעדר הקמת בנקים חדשים במהלך המשבר. "איני מבין מדוע לא ממהרים ליצור בנקים חדשים. כשפערי הריביות כה רחבים, בנק חדש שאין באמתחתו נכסים רעילים עשוי להיות רווחי למדי, והשקעות גדולות בבנקים חדשים עשויות לתרום להתאוששות המערכת הפיננסית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully