וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער: יש לכלול את הטלוויזיה החינוכית בחבילה הדיגיטלית

אופיר בר-זהר

3.6.2009 / 22:55

yes: החינוכית היא פרה קדושה בעיני עצמה; יש להוציא את ערוץ 23 למכרז - נוכל להפיק ערוץ טוב יותר



שר החינוך גדעון סער פנה במכתב לשר המשפטים יעקב נאמן, שמשמש גם יו"ר ועדת השרים לתיקוני חקיקה שמתכנסת מחר, וביקש ממנו לעשות שינויים בחוק ההסדרים לטובת הטלוויזיה החינוכית. במכתב שהגיע לידי TheMarker כותב סער לנאמן כי "חשוב ששידורי הטלוויזיה החינוכית לא ייפגעו בשל הרפורמה בשוק התקשורת".



לפיכך מבקש סער מנאמן לבצע שלושה שינויי חקיקה בחוק ההסדרים: הראשון הוא הכללת הטלוויזיה החינוכית בחבילה הדיגיטלית (DTT). רפורמת החבילה הצרה תיכנס לתוקפה באוגוסט הקרוב ותאפשר לקהל הצרכנים לרכוש ממיר בעלות חד פעמית של כ-400 שקל ולקלוט 5 ערוצים ללא תשלום דמי מנוי: 1, 2, 10, 33 ו-99. הסיבה בעטיה סער מבקש להכניס שינוי זה היא כי בחוק ההסדרים הוחלט כי מעבר ל-5 ערוצים אלה גם ערוץ ייעודי ערבי צפוי להיכלל, אם יעלה לאוויר. בנוסף ביקש סער כי שידורי ערוץ 23 ייכללו גם בחבילה הצרה, שיישומה נדחה ל-2013.



סער מבקש עוד כי הערוצים המסחריים יידרשו להמשיך ולשדר את שידורי החינוכית גם לאחר המעבר למשטר רשיונות. כיום מועברים שידורי החינוכית בערוץ 2 בין השעות 14:00 ל-16:00 ובין 17:30 ל-18:00. החינוכית מכניסה מפרסום בשעות שידור אלה סכום מוערך של 12 מיליון שקל בשנה. בתקופת המלחמה האחרונה בעזה ניטש ויכוח בין החינוכית לרשות השנייה, לאחר שהרשות אישרה לחברת החדשות של ערוץ 2 להפקיע את זמן השידור של החינוכית לטובת משדרי חדשות רצופים.



מ-yes נמסר בתגובה: "הטלוויזיה החינוכית היא פרה קדושה בעיקר בעיני עצמה. אנו מציעים להוציא את הפקת ערוץ 23 למכרז ואין לנו ספק כי אם נזכה בו נפיק טלוויזיה חינוכית טובה יותר ובחיסכון של עשרות מיליוני שקלים למדינה. אנו רואים בבקשה להכנסת הערוץ לשידורים הדיגיטליים הפרה בוטה של ההסכמה שנתנה המדינה לגבי הערוצים שייכללו ואשר כעת מנסה לייצר סיפוח זוחל של ערוצים נוספים. אנו מקווים כי שר המשפטים יעמוד בהתחייבויות המדינה בנושא זה".



מנכ"לית החינוכית יפה ויגודסקי אמרה בתגובה כי: "אנחנו לא פרות קדושות לא בעיני עצמנו ולא בעיני אחרים, אלא ערוץ שפוי שלא משדר תוכניות ריאליטי ודומיהן שאינן תורמות לערכים מחנכים לדור הצעיר ולחברה בכלל. נמשיך לבצע היעדים והמטלות של שידור ציבורי חינוכי ואיכותי. אני מצרה על צורת ההתבטאות ועל התערבות של חברה מסחרית שיש לה אינטרסים כלכלי בדיון ערכי שמתקיים בממשלת ישראל".



מחברת HOT נמסר בתגובה: "השחלה של ערוץ נוסף לחבילת ה-DTT ברגע האחרון ולא בהליך חקיקה מסודר הינה בניגוד להבטחות מפורשות שניתנו בנושא זה ובוודאי שאינה מקובלת עלינו".



ברשת סירבו להתייחס לדברים בשלב זה. מקשת טרם נמסרה תגובה. את תגובת סער לא ניתן היה להשיג וכן את תגובת נאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully