וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור ליברמן, אל תוותר!

גיא רולניק

4.6.2009 / 7:10

השבוע



>> מפלגת ישראל ביתנו ספגה השבוע מפלה קשה בממשלה כאשר הצעת החוק המדוברת ביותר שלה, שעליה רכבה בכל תשדירי הבחירות, נתקלה בחומה בצורה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

המפלה המיידית של הצעת חוק האזרחות והנאמנות עוד בשלב ועדת השרים לענייני חקיקה אינה מבשרת טובות ליוזמי החוק. לפיכך אנחנו שולחים להם מכאן עצה קונסטרוקטיווית, כמי שחרדים לנאמנות של אזרחי מדינת ישראל. תתחילו בקטן, תעשו צעד ראשון, בטרם תדרשו נאמנות מכל אזרחי ישראל.



הנה הצעת חוק חלופית, שאותה אביגדור ליברמן יכול להגיש לוועדת השרים לענייני חקיקה. גם היא עוסקת בנאמנות, אבל היא מתחילה עם קבוצת אוכלוסייה קטנה יותר, נבחרת יותר, ברורה יותר, שמחויבת יותר מכל קבוצה אחרת לנאמנות למדינה: חברי כנסת, שרים וראשי ממשלה.



הצעת חוק "נאמני הציבור", כך נקרא לה לצורך הפשטות, תורכב מחמישה סעיפים כלליים:



? אדם החשוד בעבירות פליליות חמורות, כמו הלבנת הון, הפרת אמונים, שוחד או שיבוש הליכי חקירה, לא יוכל לשמש במקביל שר בממשלה - אלא אם כן קבע היועץ המשפטי לממשלה שהסיכוי שיוגש נגדו כתב אישום קלוש, שהחקירה התמשכה יתר על המידה, או שחומר הראיות שבידי המשטרה והפרקליטות הוא דל. נדמה לנו שיש לפחות שר אחד בכיר מאוד בממשלה שיש נגדו חשדות חמורים אשר איש במערכת החוק אינו מפקפק במשקלם. הוא מוכר היטב לחברי הכנסת של ישראל ביתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully