וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי חברות: ברוש מוכה עיוורון ומלקק לעיני

מאת חיים ביאור

4.6.2009 / 7:10



>> "אתם עבריינים? יש גורם רופס, מוכה עיוורון, שרוצה להפוך אותנו לכאלה" - כך אמר אתמול נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, בכנס של מאות יבואנים, יצואנים וסוחרים שמחו נגד עסקת החבילה ותיקוני החקיקה לטובת העובדים עליהם הוסכם בין הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים.

הכנס התקיים בתל אביב אחרי שבשבוע שעבר החליט איגוד לשכות המסחר, בראשות לין, לפרוש מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בראשה עומד שרגא ברוש, במחאה על עסקת החבילה ותיקוני החקיקה החדשים המחזקים את העובדים מול המעסיקים. לין אמר בכנס: "עד היום היינו רדומים כי חשבנו שלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, בראשה עומד ברוש, עומדת על המשמר".



לדברי לין, ללא דיון מוקדם הגניבו לתוכנית הכלכלית 13 תיקוני חקיקה הכוללים 149 עוולות של מעסיקים, המוגדרות מעתה כעבירה פלילית. "הכל מתוך כניעה לא מובנת לדרישות של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. וזאת עושה ממשלה אחראית שנותנת להסתדרות כוח, דבר שלא העזו לעשות אפילו בימי מפא"י החשוכים", הוא טען. "עצם הכוונה להעמיד לדין מעסיקים היא מעשה משפיל שהדעת אינה סובלת. היה פה ניצול מרושע של העובדה שראש הממשלה היה חייב לצאת לפגישה עם נשיא ארה"ב".



נשיא לשכת המסחר והתעשייה בחיפה והצפון, גד שפר: "לא נסכים שבכל מפעל או בית עסק ימונה קומיסאר מטעם ההסתדרות, שיוכל להיכנס לחברה ולעשות בה כרצונו. מבטיחים שלא יהיו שביתות במשק? מאז הרפורמה בנמלי הים, שכללה התחייבות של העובדים לשמור על שקט תעשייתי, פרצו בנמלים שביתות ועיצומים שגרמו נזק של 2.5 מיליארד שקלים, יותר מהעלות של מבצע 'עופרת יצוקה'".



אבי כץ, מנכ"ל רשת חנויות הצעצועים כפר השעשועים: "לא נהיה יותר פראיירים. לא נישבר למרות עיני, שמרגיש שהוא בעל הבית של המדינה, ולמרות ברוש, שמלקק לעיני". אמיר שני, יו"ר איגוד סוכני המכס ועמילי המכס: "חבילת החוקים שהוסכמה בין נתניהו, ברוש ועיני תכביד את עלויות המעסיקים השיעור 15%. מכאן קצרה הדרך לפיטורי עובדים".



שמואל פרנקל, יו"ר בית ההשקעות אפסילון: "אפילו בעלי מפעלים החברים בהתאחדות התעשיינים כועסקים. אני קורא להם לעזוב את ברוש ולעבור אלינו". עמי לפידות, מנכ"ל קבוצת לפידות: "היה פה אירוע פוליטי שנוצל על ידי עיני. שאלתי את בן בריתו ברוש, שהוא תעשיין, אם במפעל שלו יש ועד עובדים והוא השיב לי 'לא'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully