וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות היי-טק מובילות: המשקיעים הזרים יברחו אם יידרשו להכניס את ההסתדרות

מאת אורה קורן

4.6.2009 / 7:10

ראשי החברות מגיבים לעסקת החבילה, שתחייב אותם לאפשר לעובדיהם להתאגד במסגרת ההסתדרות, וטוענים: הזרים יוציאו חברות ומרכזי פיתוח מישראל לחו"ל, על עשרות אלפי עובדיהם



>> גוברת הסערה במגזר העסקי בעקבות הסעיף בעסקת החבילה הכולל שינוי חוקי עבודה. בקרב חברות היי-טק גדולות וחברות הזנק קיימת התנגדות חריפה לסעיף, ותעשייני היי-טק מובילים פתחו בימים האחרונים בדיונים לבחינת דרך התגובה שלהם.



המהלך המסתמן הוא נקיטת צעדי מחאה נגד הכוונה לשנות את חוקי העבודה ולאכוף עליהם הכנסה של אנשי הסתדרות לחברות. לטענתם, בסופו של דבר יחייב אותם מהלך זה להעסיק עובדים על בסיס הסכם עבודה קיבוצי ולא על בסיס כישרון. לדבריהם, השינוי לא יתקבל בברכה בחברות זרות הפועלות בישראל ובקרב קרנות המשקיעות בחברות הזנק, ובשל כך הם יעבירו חברות ומרכזי פיתוח מישראל לחו"ל, על עשרות אלפי עובדיהם.

בכוונת החברות לנקוט מהלך מול הממשלה, במטרה להביא לידיעתה את התגובות הצפויות ממשקיעים זרים. זאת, במיוחד על רקע הצהרות הממשלה בדבר כוונתה לעודד השקעות זרות.



ההתנגדות מתייחסת לסעיפים בעסקת החבילה הכוללים שינויי חקיקה ביחסי העבודה ומחייבים את המעסיק לנהל משא ומתן עם ועד עובדים המתאגד כחוק. בחברות היי-טק אין ועדי עובדים. נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, החל ראשון במהלך נגד החקיקה, עליה הסכים יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש. תעשייני ההיי-טק מסונפים להתאחדות התעשיינים בראשות ברוש, ואולם מתברר כי הם מתנגדים נחרצות לעמדתו ותומכים בעמדת לין.



"חוקי העבודה החדשים נוגדים את התרבות הארגונית של חברות היי-טק", ציינו חלק מתעשייני ההיי-טק. "קידום עובדים בתעשייה זו מתבצע לפי הכישורים, ובין העובד למעסיק מתקיים שיתוף פעולה. הכנסת ההסתדרות להיי-טק תביא לפוליטיזציה ארגונית". לדבריהם, "רוב המשקיעים בהיי-טק הם זרים, ואין סיכוי שישקיעו בחברה שבה פועל ועד עובדים. כל מי שמחפש השקעות הון סיכון או השקעות בהיי-טק, ידלג מעל ישראל או ירכוש חברות ויוציא אותן מהארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully