וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שסירב "להסתפר" אצל תשובה - הרוויח בגדול

עמי גינזבורג

4.6.2009 / 7:10

BenchMarker



>> בנובמבר 2008 פירסמה דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה הודעה שבה הציעה לבעלי האג"ח להמירן לאיגרות חדשות. כל מי שהחזיק אג"ח ג' בערך נקוב של 100 אגורות קיבל אפשרות לקבל אג"ח חדשה בערך נקוב של 65 אגורות, כלומר ויתור על כ-35% מהחוב המקורי. למחזיקים באג"ח ד' הוצע לקבל אג"ח חדשה בעלת ערך נקוב של 58 אגורות תמורת כל 100 אגורות ערך נקוב, כלומר "תספורת" של 42% מערך החוב.

"הסוכריה" שהציעה למי שימיר את האג"ח היתה מתן שיעבוד ראשון על נכסים בעד 300 מיליון שקל שישועבדו לסדרת האג"ח החדשה. לכאורה, ההצעה היתה נדיבה, משום ששיקפה פרמיה של 10%-25% על המחיר שבו נסחרו אג"ח ג' ואג"ח ד' באותה עת בשוק, בתוספת הביטחון שמעניקים הנכסים המשועבדים.



למרות "נדיבותה" זכתה ההצעה לביקורת. שחקנים רבים בשוק ראו בה ניסיון של תשובה לנצל מצב קיצון בשוק כדי לקזז את החוב של דלק נדל"ן. "אם תשובה רוצה לקנות אג"ח של דלק נדל"ן, שיתכבד נא וירכוש אותו בשוק", אמרו כמה מחזיקי אג"ח זועמים. אחרים אמרו: "קודם שיזרים כסף לחברה ורק אחר כך נדבר".



שבעה חודשים חלפו, וראו מה קרה לאותן אג"ח "מצורעות". האג"ח מסדרה ד', שבתחילת נובמבר נסחרה סביב 40 אגורות המשיכה ליפול ושבועיים לאחר שהצעת "התספורת" בוטלה היא צללה ל-27 אגורות. מחיר זה שיקף לה תשואה לפדיון של 180%.



אתמול נסחרה אותה אג"ח ב-93 אגורות ובתשואה לפדיון של 16% בלבד. אג"ח ג', שבאמצע נובמבר צללה ל-29 אגורות, ששיקפו תשואה שנתית לפדיון של כ-230%, זינקה מאז ב-240%. אתמול היא נסחרה בכ-98 אגורות. התשואה לפדיון עליה היא 15% בלבד.



המעניין הוא שתשובה עשה את מה שציפו ממנו בעלי האג"ח: הוא החל לקנות אג"ח של החברה בשוק כדי להקטין את החוב, הוביל את החברה למימוש נכסים במאות מיליוני שקלים, פיצל אותה החוצה מתוך קבוצת דלק כדי לחזק את האיתנות של דלק עצמה, ובחודש שעבר מימש את חלקו בהנפקת זכויות בהיקף של 120 מיליון שקל. שורת הצעדים הזו חיזקה דרמטית את איתנותה הפיננסית של דלק נדל"ן ואיפשרה לה לשלם לפני שבוע לבעלי אג"ח ג' ו-ד' 217 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully