וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מגייסת מיליארד דולר בחו"ל

מאת שרון שפורר

4.6.2009 / 7:10

נציגי משרד האוצר יצאו לניו יורק כדי לבחור את החתמים שיובילו את הגיוס



>> שלושה חודשים לאחר שהשלימו את ההנפקה הגדולה ביותר בחו"ל בתולדות מדינת ישראל, בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, במשרד החשב הכללי שבאוצר נערכים להנפקה נוספת. סגן החשב הכללי עמי לנדאו יצא השבוע לניו יורק, ויחד עם הנציג הקבוע של האוצר בניו יורק, צביקה חלמיש, נפגש עם בנקי השקעות כדי לבחור את מנהלי ההנפקה.



באוצר תיכננו על פי הערכות לבצע גיוס של כ-10 מיליארד שקל ב-2009, כשמתוך סכום זה כבר גויסו בהנפקה האחרונה כ-6 מיליארד שקל - כך שההנפקה הקרובה תהיה בסדר גודל של לא פחות ממיליארד דולר.

ככל הידוע, עדיין אין מועד מתוכנן לביצוע ההנפקה - אבל לוח הזמנים של האוצר צפוף, שכן אם לא יספיק לבצע את הגיוס עד לתקופת הקיץ, ייתכן שיהיה עליו להמתין עד ספטמבר - אז שבים המשקיעים האמריקאים מחופשת הקיץ שלהם.



בנוסף, עדיין לא ברור אם האוצר יבחר לגייס ביורו או בדולר, וגם תנאים נוספים של ההנפקה עדיין אינם ידועים - אך ככל הנראה גם ההנפקה הזאת לא תהיה בעזרת ערבויות של ממשלת ארה"ב. לממשלת ישראל היכולת לבצע גיוס נוסף במסגרת תוכנית הערבויות האמריקאיות מ-2003, המאפשרת גיוס חוב בסיכון של ממשלת ארה"ב. יתרת הערבויות שטרם נוצלה היא 3.8 מיליארד דולר, ומשמשת כרית ביטחון של ממשלת ישראל.



את ההנפקה הקודמת הובילו דויטשה בנק, סיטי וגולדמן סאקס תחת פיקוחו של החשב הכללי שוקי אורן. באותה הנפקה גייס האוצר 1.5 מיליארד דולר באג"ח דולריות ל-10 שנים. התשואה לפדיון בהנפקה נקבעה על 5.19%, שיעור שגילם אז מרווח של 2.625% מעל לריבית ממשלת ארה"ב ל-10 שנים. כיום מגיע שיעור המרווח של האג"ח שהונפקו אל מול אג"ח ממשלת ארה"ב ל-1.852%.



באחרונה נחשף ב-TheMarker כי היקף הנפקות האג"ח של הממשלה צפוי להגיע לשיא של 200 מיליארד שקל - כ-100 מיליארד בכל שנה מהשנתיים 2009-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully