וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטש ובירם בוחנים קבלת אג"ח של הפניקס במקום מזומן

מאת שרון שפורר

4.6.2009 / 7:10



>> במסגרת המגעים בין רוני בירם וגיל דויטש, בעלי השליטה לשעבר באקסלנס לבין הפניקס שבשליטת יצחק תשובה לסיום הסכסוך ביניהם נבחן מתווה פשרה נוסף מלבד המתווה שנחשף ב-TheMarker לפני כשבוע.



הסכסוך בין בירם ודויטש לבין הפניקס נוגע לקביעת השווי שבו ימכרו בירם ודויטש את יתרת אחזקותיהם בבית ההשקעות אקסלנס להפניקס. לבירם ודויטש יש אופציה למכירת יתרת אחזקותיהם להפניקס לפי שווי של 812 מליון שקל (שאותו חישבו בירם ודויטש על בסיס הדו"חות הכספיים ל-2008). ואולם על פי ההערכות, בכוונתם להתפשר על הדרישות הכספיות ולקבל 650 מיליון שקל על פי שיעור אחזקותיהם.

על פי המתווה הנבחן כעת, אמורים לקבל בירם ודויטש 650 מיליון שקל, אך התשלום יהיה בדרך שונה. 500 מיליון שקל יקבלו בירם ודויטש במזומן ובאג"ח של הפניקס. בנוסף יקבלו אופציית מכר לאחזקות נוספות ב-150 מיליון שקל למשך שנתיים.



המגעים בין הצדדים נסובים לפי שעה סביב שני מתווים אלו, כשבמתווה הראשון שנשחף ב-TheMarker אמורים בירם ודויטש לקבל 340 מיליון שקל במזומן בעבור מחצית מאחזקותיהם. לאחר מכן, במשך 4 שנים נוספות, הם ימכרו עוד רבע מאחזקותיהם בכל שנה תמורת 70 מיליון שקל בכל שנה.



בית ההשקעות אקסלנס נסחר לפי שווי של כ-800 מיליון שקל, אחרי שמנייתו זינקה פי שניים מתחילת השנה. יש שתי סיבות עיקריות לזינוק במניה: התאוששות השווקים שתומכת בכל בתי ההשקעות, וציפייה לפשרה בין בירם ודויטש להפניקס.



אקסלנס סיים את הרבעון הראשון של 2009 עם עלייה של 28% ברווח הנקי ל-39 מיליון שקל, בעיקר עקב רווח חד פעמי גבוה. הכנסות אקסלנס, בניהולו של דוד ברוך, ירדו ב-2.2% ברבעון ל-136 מיליון שקל.



מטעם בירם ודויטש נמסר בתגובה: "איננו מתכוונים להתייחס לעניינים הקשורים להפניקס. כשיתגבש הסכם המוסכם על שני הצדדים, נתייחס לעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully