וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטרתם? התנדבו

שמואל מרחב

4.6.2009 / 7:10

שמואל מרחב, אורח בכנס חוויית לקוח ומעביר הסדנה "על אדונים ומשרתים - גרסת 2009"



>> "להתנדב? עכשיו?" הרעיון לא הסתדר לרמי, חבר שלי שפוטר מחברת היי-טק. "אני צריך לנצל כל רגע לייצר הכנסות, אין לי זמן להתנדב".

רמי מנהל בקפדנות את החיפוש אחר מקורות ההכנסה ומתייעץ עם כל מי שהוא יכול. כך הגענו לשיחה שבה זיעזעתי אותו כשיעצתי לו להתחיל להתנדב. הוא לא הבין למה דווקא עכשיו עליו לבזבז זמן שלא מייצר הכנסות.



"כי יש לך זמן", אמרתי. "חיפוש העבודה לא ממלא באמת את כל היום שלך. זו משימה מתסכלת שלא מביאה תועלת לאחרים ולא גורמת לך סיפוק". ראיתי במבטו שנגעתי בעצב רגיש. אחרי שנים של עבודה סביב השעון שבה התרגל להיות נחוץ ומועיל, התחושה שלא צריכים אותו יותר הכאיבה לו.



"אם תקדיש שעתיים יומיות לעשייה התנדבותית, אתה תביא לאנשים תועלת כל יום. זה יתרום להם וזה ייתן לך את תחושת הסיפוק שחסרה לך כל כך". ידעתי שהגזמתי עם השעתיים היומיות, אבל על זה אפשר יהיה להתפשר.



"חוץ מזה, זו השקעה מצוינת לטווח הארוך". הוא לא הבין למה, אז הסברתי: "כשאתה מתנדב, אתה מפתח את היכולת להביא תועלת נקייה מאג'נדות, אינטרסים ופוליטיקה. כשאתה עוזר לילדים - אתה רוצה לראות אותם מחייכים, מתפתחים או שבעים, אתה ממוקד בתועלת עצמה ועושה כל מה שדרוש כדי להועיל.



"כך אתה רוכש ומפתח יכולות חדשות ומשלב ביניהן וגם מפעיל אנשים ומערכות אחרות כדי להביא את התועלת הנחוצה. בהתחלה, היכולות שתרכוש כמתנדב לא יהיו רלוונטיות לעבודתך, אבל בהמשך הן ישדרגו את הצעת הערך שלך לשוק. אתה תיהפך למישהו שמסוגל להציע ללקוחות ולמעסיקים סל יכולות עשיר יותר מהסל שאתה מציע היום, ותגדיל את הביקוש אליך.



"בנוסף, שנינו יודעים שלא תסתפק בלעשות עבודה פשוטה כמתנדב. אתה תגדיל ראש, תיקח אחריות ותתחיל לארגן שם את המערכת ולייעל אותה. כך תדגים את הערך שלך כמנהל וכמנהיג בסביבה חדשה. זו תוכל להיות שורה נוספת, מעניינת ומסקרנת, ברזומה העתידי שלך.



"רוב הקשרים שלך באים מההיי-טק ומכירים את אותם אנשים. כמתנדב, תרחיב ותגוון את רשת הקשרים שאותה אתה חולב עד תום מאז שפוטרת. אתה תכיר אנשים מעולמות מגוונים והם ילמדו להעריך אותך ואת יכולותיך. זה לא יביא עבודה מחר בבוקר, אבל זה לשלוח את לחמך. יום אחד מישהו מהם עשוי להמליץ עליך ולפתוח לך נתיב קריירה שלא חלמת עליו.



"אבל בוא נחזור להווה", אמרתי כשראיתי שקשה לו עם הטווח הארוך. "ההתנדבות תכניס לך פרופורציות. אתה תראה שיש אנשים במצב הרבה יותר קשה משלך, וההתחברות אליהם והידיעה שהועלת להם תיתן לך אנרגיה להתמודד עם האתגרים שלך".



אולי המשפט האחרון הוא זה ששיכנע אותו, כי הוא שאל איך מוצאים מקום להתנדבות.



-



שמואל מרחב הוא מנכ"ל מרחב אפשרויות בע"מ המתמחה בליווי, ייעוץ והנחיה למנכ"לים והנהלות. לתגובות ומאמרים קודמים: www.merhav.net

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully