וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל כוססים ציפורניים לקראת הסדר הטיעון של ה"צל"

מאת עמית בן-ארויה

4.6.2009 / 7:10

דוד שילוח במשא ומתן מתקדם לקראת מחיקת עבירות הזיוף מכתב האישום. אם יזוכה, או יואשם בעבירה קלה יותר, יקבל עד 21 מיליון שקל מכלל. גם עורכי הדין מחכים להחלטה



>> כלל פיננסים ניהלה בחודשים האחרונים מגעים מול דוד שילוח, חברו לשעבר של אלי ארוך, לקראת פשרה לאחר שהתחייבה למסור לו 21 מיליון שקל בתמורה לחומרים מפלילים נגד ארוך במאבקו המשפטי נגד כלל. החברה היתה מוכנה לשלם כמה מיליוני שקלים לשילוח ולסיים סוף סוף את הפרשה.

ארוך זכה, כזכור, כ-96 מיליון שקל בהחלטת בוררות מול כלל מ-2006, והתפשר בפברואר השנה על 9.2 מיליון שקל בלבד, בתמורה לכך שכלל משכה את הבקשה לביטול פסק הבורר.



בשנה החולפת הועמדו ארוך ושילוח לדין בגין עבירות זיוף ועבירות נוספות שקשורות להתנהלותם במהלך הבוררות. שילוח נמצא כעת במשא ומתן מתקדם לקראת הסדר טיעון. ההערכות הן, שעבירות הזיוף יימחקו מכתב האישום, ושילוח ייוותר עם עבירה אחרת.



אפשר לשרטט כעת שלושה תרחישים אפשריים: אם תשתכנע הפרקליטות ותסיר את עבירות הזיוף, תשלם כלל את מלוא הסכום לשילוח. אופציה שנייה היא פשרה בין הצדדים על חלק מהסכום. אפשרות נוספת היא להמתין לסוף ההליך הפלילי.



מבטח המשנה של כלל, לוידס, כבר העביר לפני כמה חודשים לכלל כ-32 מיליון שקל כדי להיפטר מתיק ארוך. 21 מיליון מסכום זה מיועדים לשילוח. בלוידס כבר שכחו מההעברה, ומבחינתם פרשת ארוך כבר נכנסה להיסטוריה.



כלל רוצה לסיים את פרשת ארוך. בעניין שילוח, הסיטואציה הפכה למורכבת ולא נוחה עבורה. מצד אחד, כלל לא רוצה להיתפש כמי שאינה מקיימת הסכמים, בייחוד כשבחברה יש מי שמעריכים את הסחורה ששילוח סיפק. מצד שני, החברה אינה רוצה להיתפש ציבורית כמי שמשלמת למי שיתברר בהמשך שהוא עבריין עיקרי. דומה כי בכלל יישבו על הגדר וימתינו לתוצאות השימוע של שילוח.



עורכי הדין רוצים נתח



מהרגע שבו כרת שילוח את ההסכם מול כלל פיננסים, במאי 2006, לפיו יקבל 21 מיליון שקל - אם סכסוך ארוך-כלל יסתיים בפשרה או שפסק הבורר לטובת ארוך יבוטל - כבר לטשו עורכי דין עיניים, ובדקו כיצד אפשר לנגוס נתחים מהסכום. עורכי הדין של ארוך לשעבר, מושיק פלדמן ואלון וינוגרד תובעים משילוח 5.8 מיליון שקל בעיקר בגין הטעייתם על ידי שילוח במהלך הייצוג במהלך הבוררות, ואילו האיש שסגר לשילוח את ההסכם מול כלל, עו"ד יואב מוזר, דורש 5 מיליון שקל. עו"ד אמנון יצחקניא תובע 23.5% מתקבולי שילוח העתידיים.



עו"ד גד טיכו, המייצג את כלל, מסר כי "אין כל הליך תלוי ועומד בין כלל לשילוח. למותר לציין כי כלל תעמוד בכל התחייבויותיה".



עו"ד שלומית ארליך ממשרד ארליך רוזן, שמייצגת את שילוח בהליכים האזרחיים, מסרה בתגובה כי "אמנם חברת כלל טרם שילמה את הסכום המגיע לשילוח, אולם אנו משוכנעים כי בסופו של יום החברה תכיר בחובתה ותשלם את מלוא הסכום. אנו נמשיך ונפעל למען השגת מטרה זו". עורכי הדין ששי גז וטליה גרידיש מייצגים את שילוח בהליך הפלילי.



ההסכם: "שילוח מצהיר שמסמכיו אותנטיים"



>> דוד שילוח הציע לכלל פיננסים מסמכים שיוכיחו כי ארוך זייף מסמכים במהלך הבוררות מול החברה, גם באמצעות חותמת משטרתית, שיקלו על ביטול פסק הבורר של השופט יעקב מלץ, שחייב את כלל לשלם לארוך כ-96 מיליון שקל. שילוח נבדק ביוזמתו בפוליגרף וגרסתו נמצאה אמיתית. להלן עיקרי ההסכם בין שילוח לכלל כפי שנחתם במאי 2006:



"שילוח (באמצעות עו"ד יואב מוזר) פנה ביוזמתו לכלל והציע לקבל (כנגד תשלום) מסמכים המוכיחים...כי מסמכים מהותיים שהוגשו לבורר על ידי ארוך במהלך הבוררות היו מסמכים מזויפים".



שילוח התחייב - וזו הנקודה הרגישה ביותר במסמך - כי "צד א' (שילוח) נחשף לזיופי המסמכים הרלוונטיים ואולם לא היה זה שביצע אותם בפועל, אלא הם בוצעו בפועל על ידי ארוך".



בסעיף נוסף מסנדלת כלל את שילוח. ידוע לשילוח, כך ההסכם, כי שתי התחייבויות אלה "עומדות בבסיס הסכם זה, והפרתן תקנה לכלל את הזכות לבטל לאלתר הסכם זה".



לפי ההסכם, שילוח יקבל את הכסף "אם וככל ופסק הבורר יבוטל על ידי בית המשפט באופן סופי ומוחלט בשל נימוק בפסק הדין של בית המשפט שיתבסס על תצהיר או עדות של שילוח, הנאמנים יעבירו את סכום הפיקדון על פירותיו כדלקמן: 16 מיליון שקל לשילוח. 5 מיליון שקל לבא כוחו". במקרה של פשרה בין כלל לארוך, ייחשב הדבר לביטול פסק הבורר באופן שמקנה לשילוח את הזכאות לכסף. כלל אף מתחייבת שאם שילוח יהיה זכאי לכסף היא תתרום חצי מיליון שקל לארגון נכי צה"ל.



לפי ההסכם כלל תקבל את הכסף אם בית המשפט יבטל את פסק הבורר בזכות הנימוקים שבבקשה לביטול ולא בזכות נימוקי זיוף המסמכים.



שתי הערות בסיום המסמך: במקרה של מחלוקת פרשנית על נוסח ההסכם הבורר יהיה שופט בית המשפט העליון בדימוס תיאדור אור. בנוסף, התבקשו הצדדים לשמור על סודיות המסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully