וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט ביטל תוכנית שהוסתרה משכנים מתנגדים

מאת גיא ליברמן

4.6.2009 / 7:10

דיירים בשכונה חרדית בירושלים פירסמו את התוכנית בעיתון בערבית ובעיתונים שאינם נקראים על ידי הציבור הדתי. בני הזוג שמתנגדים לתוכנית התלוננו, והאישור בוטל



>> בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים ביטל אישור לתכנית שנתנה הוועדה המקומית בשכונת מקור ברוך החרדית, מכיוון שהתוכנית לא פורסמה כחוק.

במסגרת התוכנית ביקשו חלק מהדיירים בבניין בן שתי קומות להגביהו בשלוש קומות וחצי. לאחר הליך תכנוני אישרה בספטמבר 2008 הוועדה המקומית את התוכנית, ואולם רק לאחר שלושה חודשים נודע לדיירים נילי ודוד בצלאל, כי יש תוכנית להגבהת הבניין. לטענתם, הדבר הגיע לידיעתם בשיחה אקראית עם שכן. השניים מיהרו לוועדה כדי לברר את העניין, ושם הובהר להם שהתוכנית קיימת ואף אושרה. טענותיהם בפני הוועדה, כי לא יודעו בהליך כנדרש לא הועילו, גם כשהעידו שבעבר התנגדו לתוכנית דומה.



השניים פנו באמצעות עו"ד אריה יעקב לבית המשפט, שם טענו כי באזור הבניין לא הוצב שלט המודיע על הפקדת התוכנית, כנדרש. עוד טענו השניים כי שכניהם אכן דאגו לפרסם את הפקדת התוכנית בעיתונים כנדרש בחוק, אלא שעשו זאת בשני עיתונים שהציבור החרדי אינו קורא וכן בעיתון בערבית.



נציגי הוועדה טענו בבית המשפט כי "הואיל והמסמכים לא העלו כל חשד לפגם בפרסום הפקדת התוכנית, לא ראינו עילה להימנע מלאשר את התוכנית". היזמים טענו כי "ידעו על ההתנגדות שהגיש בעבר הזוג בצלאל לתוכנית דומה שעסקה בבניית קומות נוספות, אך לא היה כל פגם בהודעה ובפרסום התוכנית הנוכחית".



נשיאת בית המשפט, השופטת מוסיה ארד, לא קיבלה את הטענות הוועדה והשכנים, ביטלה את אישור התוכנית וקבעה כי ניתן להפקיד ולפרסם אותה מחדש להתנגדויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully