וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המציאות עולה על כל ריאליטי

אליחי וידל

4.6.2009 / 8:41



אי אפשר היה לבחור עתוי מוצלח יותר לתוכנית הריאליטי הזאת. בדיוק בתפר שבין "הישרדות" ו"המרוץ למיליון", הלהיטים של החורף, לבין "כוכב נולד" ו"הבלוק", שבינתיים רק מחממות מנועים. נתוני הרייטינג מדברים בעד עצמם: אין אף תוכנית שזוכה לנתוני חשיפה גבוהים הרבה יותר מהריאליטי של דודו טופז, שגורפת בימים האחרונים את כל הקופה. אם מאחדים את שיעורי החשיפה בשלוש מהדורות החדשות בערוצים המובילים ואת הדיווחים בתוכניות האירוח בערב, מתקבלת חשיפה המתקרבת לשיאים שאליהם הגיע טופז בימי "הראשון בבידור".

"הישרדודו" היא ללא ספק תוכנית הריאליטי הטובה והמרתקת ביותר שנוצרה כאן בשנים האחרונות. כל הרכיבים להצלחה נמצאים כבר בפנים: מהליהוק המושלם ועד לעלילה הדרמטית. כוכב עבר בעל אגו במידת אקסטרה-אקסטרה-סטאר, אקשן אמיתי, מכות באישון לילה, שחקני משנה מוכרים ובעלי כוח, מסתורין, ריאיונות חושפניים, טרגדיה אנושית, חמלה - הכל בתוכנית אחת.



סביב אבי ביטר, צביקה פיק, הבובלילים - ואבותיהם מארה"ב הרחוקה, משפחת אוסבורן או פאריס הילטון - כבר תפרו סדרות ריאליטי מוצלחות פחות. פחות מרתק לעקוב אחרי ניסיונותיו הפתטיים של ביטר להפיק סרט בורקס מדרגה ז'. הדמויות שסובבות את המאסטרו אינן מעניינות כמו אבי ניר, שירה מרגלית - ואביה, דן מרגלית. עלילותיה של בת משפחת הילטון אינן רלוונטיות לקהל המקומי, ומשפחת אוסבורן אפילו לא מוגדרת בישראל כסלבריטאית. הבובלילים? טראש מסחרי שידשדש עם רייטינג חד ספרתי.



סביב הפקת תוכניות הריאליטי של הסלבריטאים הממוסחרים, נדרשו ערוצי הטלוויזיה להשקיע סכומי כסף אדירים בתשלום לכוכבים, לצילומים, לעריכה ולפרסום. בריאליטי של דודו טופז ההשקעה האפסית רוכבת על הסיקור החדשותי, והרייטינג חוגג. מפרסמים צריכים לעמוד בתור כדי להשתחל לרצועות הפרסום בזמן מהדורות החדשות ולזכות מן ההפקר. לרוע מזלם, לתוכנית הזאת אין תסריט קבוע מראש ואין ימי שידור ייחודיים. מי שמצליח לקטוף את פירות ההצלחה הם אתרי האינטרנט והעיתונות המודפסת.



"חרושת השמועות", הפרק הראשון בסדרה, עשה טוב לטראפיק של אתרי החדשות והבידור. אבל החגיגה האמיתית היתה בפרק השני, "המעצר". העיתונים היומיים זיהו את הרעב של הקוראים למידע והקדישו לסיפור כמות עמודים ששמורה לפיגועים ולאסונות טבע בקנה מידה בינלאומי. כל שאר אירועי היום הסתופפו בעמודים בודדים באחורי העיתונים היומיים.



בשבועות הקרובים אפשר לצפות ל"ריאיון ראשון ובלעדי", לחשיפה מזעזעת על מצבו הבריאותי-נפשי של טופז, למונולוגים של הקורבנות וכמובן להשתלשלות האירועים מבית המשפט. מציאות חייו העגומה של דודו טופז תלווה אותנו יום-יום בחודשים הקרובים, והיא תכה בכל סדרת מציאות אחרת. אף אחד גם לא ילקה בתדהמה אם ייתוסף פתאום לרשימת הערוצים בכבלים או בלוויין ערוץ "הישרדודו", שישדר תוכן 24 שעות ביממה.



לא מדובר ברוצח סדרתי, חלילה, ולא באוכלוסייה נרדפת. אין מאחורי התקיפות האלה קנוניה ארצית, אידיאולוגיה קיצונית, או סיפור של כסף גדול. בסך הכל, כך על פי החשד, אדם מעורער נפשית כילה את זעמו באנשים שהוא חש שבגדו בו. אלא שהאדם הזה הוא בן בית בכל אחד מבתי האב בישראל כבר 30 שנה. כולם מכירים אותו, את מעלליו, את תשוקותיו, את נשותיו ואת דעותיו. כל אלה הופכים אותו לכוכב המושלם של תוכנית הריאליטי המושלמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully