וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: האירו עשוי להגיע לרמה של 1.4 ד' בטווח הבינוני; הזהב רשם את הירידה היומית החדה ביותר מזה כחודשיים

TheMarker

4.6.2009 / 10:03

לפי האנליסטים, התמיכה הקרובה של הצמד שטרלינג-דולר היא ב-1.6240, ושבירה שלה תהווה איתות חם למכירת הצמד לכיוון 1.6150



שוק המטבעות העולמי ממשיך לעקוב אחר מגמות הסיכון בשוקי המניות, על רקע העליות בהן פתחה אסיה את יום המסחר, נחלש הדולר כנגד מרבית המטבעות המובילים. האירו התחזק כנגד הדולר בכ-0.18% ונסחר תמורת 1.4314 דולר לאירו. זאת, כאשר חולשתו של המטבע האמריקני ניכרה כבר אמש במהלך המסחר בוול סטריט, בתגובה לנתון מכירת בתים קיימים, שיצא גבוה מהצפי המוקדם והביא לעליות בבורסה האמריקנית אך במקביל להיחלשותו של הדולר.



האנליסטים מעריכים שנתונים דומים אמורים להתפרסם בימים הקרובים ואז הצמד אירו-דולר עשוי למצוא את עצמו מבקר ברמות ה-1.40 בטווח הבינוני, כשעסקאות מסוג שכזה יכולות למקם עצירת ההפסד ב-1.4339 - ההתנגדות היומית המשמעותית.



התנודתיות שנרשמת בשטר הירוק מחזקת למעשה את הטענה כי המסחר בדולר, לפחות בטווח הקצר, מתנהל בהתאם לתפיסתו כמקלט בטוח או כמטבע הגנתי. המשמעות היא שסוחרי המט"ח עשויים להמשיך ולהיות עדים לשינויים במסחר בדולר בהתאם לאהבת הסיכון בשווקים, כאשר החמרה במצב הכלכלי עשויה להוות תמיכה למטבע האמריקני ואילו איתותים חיוביים יותר יביאו להיחלשותו.



שעות לפני פרסום החלטת הריבית בבריטניה, גם השטרלינג נחלש עד מאוד אמש כנגד המטבע האמריקני ונסחר ב-1.6295 ליש"ט לדולר. זאת, כאשר התמיכה הקרובה של הצמד היא ב-1.6240 ושבירה שלה תהווה איתות חם למכירת הצמד לכיוון 1.6150.



בגזרה המקומית, המסחר בבורסה ננעל בירידות, לאחר ששינה מוקדם יותר כיוון ממגמה חיובית. זאת, על רקע הירידות בבורסות אירופה, העליות שנעלו את הבורסות באסיה וירידות השערים שפתחו את וול סטריט. הדולר היציג נקבע בעלייה של 0.54% ברמה של 3.932, בעוד האירו היציג נקבע על 5.594 שקל, עלייה של 0.28%.



לאחר פרסום דו"ח המלאים של הנפט ומוצריו, התחזקו הירידות במחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי. מחיר הנפט ירד אמש בכ-2.1% לרמה של 67.14 דולר לחבית, לאחר שנרשמה עלייה של 2.9 מיליון חביות, בעוד שבשוק ציפו לירידה של 2 מיליון חביות. נשיא רוסיה אמר אמש בראיון לטלוויזיה האמריקנית, כי לדעתו מחירי הנפט, גם לאחר עלייה של 90% מתחילת השנה, משקפים רמה הוגנת, בהתחשב ברמות השיא של השנים האחרונות.



מחירי הזהב ירדו אתמול בכ-2%, כשהם רושמים את הירידה היומית החדה ביותר מזה כמעט חודשיים. הסיבה המרכזית היא התחזקות הדולר בשווקים והירידה במחירי הנפט שגרמו לסוחרים רבים לממש רווחים גם על המתכת היקרה. לאור נתונים חדשים שהוכיחו פעם נוספת, כי הכלכלה האמריקנית נמצאת במצב לא פשוט, הפסימיזם חזר לשלוט וסוחרים רבים נהרו לדולר. לדברי האנליסטים, נראה כי היחסים המסורתיים בין הדולר לזהב חוזרים, לאחר ששניהם הפכו ל"נכסים לעת צרה" בזמן שמשקיעים רבים לא ידעו לאיזה אפיק עליהם לפנות במצבי אי וודאות.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully