וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה יחשוף בחודש הקרוב את תוכניתו להגברת הפיקוח על המערכת הפיננסית

רויטרס

4.6.2009 / 10:31

בניגוד להערכות קודמות, לא צפוי הממשל למנות גוף על רגולטורי שירכז בידיו את כל הסמכויות



ממשל אובמה צפוי לחשוף במהלך בחודש הקרוב את תוכניתו להגברת הרגולציה על המערכת הפיננסית, כך אמרו השבוע מקורות המקורבים למשרד האוצר האמריקאי.



בכירים בממשל הצהירו באחרונה כי בכוונתם להעביר חקיקה בקונגרס בנושא הרגולציה עד סוף השנה הנוכחית. במהלך השבועות האחרונים נערכו דיונים בין המחוקקים לבין פקידי הממשל לגבי עיקרי ההצעה, אשר תגדיל את סמכויות הפיקוח של הבנק הפדרלי, ותעניק סמכויות חדשות לאיגוד הפדרלי לביטוח פיקדונות (FDIC), כמו גם לגופים רגולטורים נוספים.



שר האוצר, טימותי גייתנר, יעיד בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים ב-18 ביוני, שם הוא צפוי לפרוש את עיקרי התוכנית, אשר תתמקד בפיקוח על בנקים, קרנות גידור ושוק הנגזרים. הסוגיה המרכזית אשר מקשה על הממשל בהכרעת פרטי התוכנית, הוא האיזון בין ארבעת הגופים המרכזיים המפקחים על הבנקים.



בניגוד להערכות קודמות, הממשל ככל הנראה לא ירכז את כל סמכויות הפיקוח תחת גוף על, אך הוא יבקש למזג את הגוף המפקח על בנקי החיסכון עם משרד חשב האוצר (OCC), המפקח על הבנקים הגדולים בארה"ב.



במסגרת התוכנית יועברו כמה מסמכויות ההגנה על הצרכנים מהבנק הפדרלי אל סוכנות חדשה שתפקח על מוצרים פיננסיים, כמו כרטיסי אשראי וביטוח. עם זאת, יקבל הבנק הפדרלי סמכויות פיקוח נרחבות על בתי השקעות, קרנות גידור ונגזרים, על מנת לזהות סיכונים מערכתיים בהם.



הגנה על משקיעים ופיקוח על ההגינות בשווקים יהיו תחת סמכותו של גוף שיורכב ממיזוג בין הרשות לני"ע (SEC) ובין רגולטור שוק הסחורות (CFTC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully