וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: המגמה השלילית באג"ח הארוכות עלולה להימשך; המק"מ בתשואתו הנוכחית מומלץ והגילונים אינם אטרקטיבים

TheMarker

4.6.2009 / 14:00

לפי האנליסטים, השחרים מומלצים במח"מ 3.0-1.5 שנים; האיגרות הצמודות לטווח בינוני מומלצות להשקעה



בבנק הפועלים סבורים כי המגמה השלילית שנרשמה במחירי האג"ח הארוכות בחודש האחרון עלולה להימשך, וממליצים לשמור על נזילות גבוהה ומח"מ השקעה קצר.



האוצר מתכנן הנפקת אג"ח ממשלתיות ב-3 החודשים הקרובים, בהיקף של 15 מיליארד שקל. זאת, לעומת פדיון צפוי בהיקף של 12.4 מיליארד שקל. תמהיל ההנפקות לחודש יוני מותיר משקל גבוה לאפיק השקלי, על פני האפיק הצמוד. האוצר צפוי למקד את ההנפקה החודש במח"מ הבינוני, הן באפיק השקלי והן בצמוד.



הכלכלנים סבורים כי לא צפויה עלייה בריבית עד סוף השנה, ולכן המק"מ בתשואתו הנוכחית מומלץ להשקעה. לעומת זאת, הגילונים אינם אטרקטיבים לטענת האנליסטים. "לאור תוספות התשואה האפסיות הגלומות בגילונים הקצרים, אנו ממליצים להתמקד בסדרה הארוכה (817), אם כי אנו מדגישים שרמת התנודתיות בסדרה זו גבוהה", אומרים בבנק הפועלים.



האנליסטים אומרים כי השחרים מומלצים במח"מ 3.0-1.5 שנים. במהלך החודש האחרון נמשכו הירידות באג"ח השקליות, על רקע המשך עליית התשואות בארה"ב. פער התשואות בין האיגרות השקלית והאמריקאיות לעשר שנים התרחב, ועומד על 2%. "מאחר שלהערכתנו התשואות עלולות להמשיך ולעלות, אנו ממליצים לשמור על מח"מ השקעה קצר (3.0-1.5 שנים) באפיק השקלי.



עליית המדד ב-3 החודשים הקרובים תהיה גבוהה



בבנק הפועלים צופים אינפלציה של כ-2% במהלך 12 החודשים הקרובים, שיעור הדומה לאינפלציה הנגזרת מהשוק (כ-2.4%). עליית המדד ב-3 החודשים הקרובים צפויה להיות גבוהה, ולהסתכם ב-1.6% במצטבר.



"מאחר שרמת התשואות באג"ח הממשלתיות הקצרות מגלמת תשואה שלילית, אנו ממליצים על השקעה באג"ח קונצרניות צמודות מדד בדירוג גבוה, לטווחים של עד 3 שנים. כמו כן, אנו ממליצים לשלב אג"ח עם פירעון קרן לשיעורין", אומרים האנליסטים בבנק.



האיגרות הצמודות לטווח בינוני מומלצות להשקעה, לטענת האנליסטים. ציפיות האינפלציה הנגזרות מהאיגרות לטווחים אלו גבוהות, ולכן הן פחות מעניינות להשקעה. לעומת זאת, בבנק הפועלים ממליצים על אג"ח קונצרניות בדירוג גבוה בעלות מח"מ עד ארבע שנים, תוך שמירה על פיזור בין הסקטורים השונים.



האנליסטים אומרים שהאיגרות הצמודות לטווח הארוך לא מומלצות להשקעה. "איננו מוציאים מכלל אפשרות שהתשואות יוסיפו לעלות, על רקע הצפי לגידול בגירעון לכ-6% והחשש לפגיעה בדירוג החוב של ישראל, ולכן אנו סבורים שאפיק זה אינו מעניין להשקעה", מסכמים בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully