וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של רוסיה חתך את הריבית ל-11.5% בפעם השלישית בחצי השנה האחרונה

סוכנויות הידיעות

4.6.2009 / 14:11

מדוודב: עליית מחירי הנפט וההאטה בקצב האינפלציה והאבטלה ברוסיה גורמים לי להיות אופטימי



הבנק המרכזי של רוסיה הוריד היום את הריבית ב-0.5%, בפעם השלישית בחצי השנה האחרונה, לאחר שהממשלה רמזה כי יתכן שכלכלתה של רוסיה הגיעה לנקודת שפל. עם זאת, אמרו היום בכירים בקרמלין כי הכלכלה צפויה להתחיל להתאושש עד סוף השנה.



ריבית הבסיס של הבנק הורדה מ-12% ל-11.5%, והריבית על הלוואות לבנקים (Repo) קוצצה מ-11% לרמה של 10.5%. הבנק אמר כי הוא אינו שולל הורדות נוספות בהמשך השנה.



כלכלת רוסיה נפגעה קשות בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, בשל התלות שלה ביצוא נפט וגז טבעי, ובעקבות המלחמה בגיאורגיה בקיץ שעבר, אשר הביאה לנפילת הרובל ב-35% בחצי השנה שהסתיימה בינואר. בחודש אפריל נסוגה כלכלת רוסיה ב-10.5%, לעומת אפריל 2008.



בראיון לערוץ הטלוויזיה האמריקאי CNBC אמר אתמול נשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב, כי טווח מחירי הנפט שבין 60 ל-70 דולר הוא הוגן, וכי הישארותם ברמה כזו בעתיד הקרוב תביא להתייצבות הכלכלה.



"עם זאת, הייתי רוצה להאמין שעליית מחירי הנפט משקפת את מה שמתחיל לקרות בכלכלה העולמית", אמר מדוודב. עם זאת, עליית מחירי הנפט, ההאטה בקצב האינפלציה ובאבטלה ברוסיה וסימנים להתאוששות בתפוקה התעשייתית "נותנים לי סיבה להיות אופטימי".



לאחר עשור של עודפים תקציביים שנבעו מהעלייה החדה במחירי הנפט, צפויה רוסיה השנה להתמודד עם גירעון תקציבי השווה ל-9% מהתמ"ג, לעומת תחזית קודמת שצפתה גירעון השווה ל-7.4% מהתמ"ג. לפי תחזית הממשלה, צפויה הכלכלה הרוסית לרשום צמיחה שלילית של 6%-8% ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully