וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחה בציפייה לנתוני מכירות רשתות הקמעונות

ניר צליק

4.6.2009 / 15:19

בנוסף, ימתינו המשקיעים לנתוני תביעות האבטלה הראשוניות ולנאום בן ברננקי



החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות שערים של עד 0.5% בפתיחת המסחר בציפייה למספר נתוני מקרו משמעותיים.



אמש הסתיים המסחר בירידות שערים, כאשר נאסד"ק ירד ב-0.6% לרמה של 1,825 נקודות, דאו ג’ונס נחלש ב-0.7% לרמה של 8,678 נקודות ומדד S&P 500 השיל 1.3% לרמה של 931 נקודות.



בגזרת המקרו, המשקיעים ממתינים לנתוני המכירות הקמעוניות של הרשתות הגדולות בארצות הברית, כאשר מכירות רשתות הקמעונות מהוות כ-10% ממכירות הקמעונות בארצות הברית, והן מהוות אינדיקציה חשובה להוצאות הצרכנים האמריקאיים, שמעידות על מצבו של המשק.







בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, ינאם במהלך היום בוועידת הבנק הפדרלי על השווקים הפיננסים והמדיניות המוניטרית בוואשינגטון.



שעה לפני פתיחת המסחר, יתפרסמו נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-30 במאי. הציפייה היא לירידה של 3,000 תביעות אבטלה חדשות ביחס לשבוע הקודם לקצב של 620 אלף תביעות אבטלה בשבוע.



מדד מונסטר, הבודק את הדרישה לעובדים בארצות הברית ברחבי האינטרנט, הראה ירידה של 2 נקודות בחודש מאי ל-118 נקודות ביחס לחודש אפריל, כאשר המשמעות היא כי נרשמה האטה נוספת בדרישה לעובדים במאי.



עוד בגזרת התעסוקה האמריקאית, וול מארט תגייס 22 אלף עובדים (נטו) בחנויות הרשת שלה ב-2009. תחזית זו מעידה על צמיחה נמוכה יותר הצפויה השנה. החברה תפתח פחות חנויות, ותתמקד בהרחבות ושיפוץ חנויות קיימות. ב-2008 גייסה וול מארט 33,800 עובדים נטו בארה"ב, כולל עובדים ברשת סאמ'ס קלאב.



יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס פנתה ליצרניות רכב הודיות בנוגע למכירה אפשרית של חטיבת סאטורן, כך דיווח העיתון "אינדיאן אקונומיק טיימס", מפי מקורות מקורבים לחברה. בנקאים המייצגים את GM אשר הכריזה ביום שני על פשיטת רגל, פנו ליצרניות הגדולות מהינדרה אנד מהינדרה וטאטא מוטורס. עם זאת, ההערכות הן כי סיכוייהן לרכוש את המותג, אשר נחשב לחטיבה פחות מוצלחת של GM נמוכים.



במניות הישראליות: סאפיינס, אחת מחברות הבת של פורמולה, פנתה לבג"צ במטרה להסיר שיעבוד של 13 מיליון שקל שהוטל על חלק מחשבונותיה על ידי המדען הראשי. האחרון טוען כי סאפיינס חייבת לו תשלומי תמלוגים בעקבות כסף שהחברה קיבלה בעבר מהמדען הראשי. בית המשפט ביקש מעורכי הדין של המדינה להגיב לבקשה בתוך חמישה ימים, וזמן קצר אחרי ההחלטה, המדען הראשי הודיע כי הוא מקפיא את השיעבוד עד להודעה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully