וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות על בזק: "המנייה נסחרת בדיסקאונט של 20% - השנה תימשך המגמה החיובית של החברה"

אמיתי זיו

4.6.2009 / 15:29

טליה לויברג: "החברה תגיע לדיווידנד שנתי של מיליארד שקל ותשואת דיווידנד של 9.5%"



"מי אמר ש- 2009 לא יכולה להיות שנת שיא?", כך כותבת האנליסטית טליה לויברג בסקירה חיובית מאד על קבוצת בזק. לויברג מעריכה כי למרות האתגרים התחרותיים וההשקעה של החברה ברשת חדשה החברה תגיע לדיווידנד שנתי של מיליארד שקל ותשואת דיווידנד של 9.5%, "כל אחת מהחברות המשיכה את מגמת השיפור שהחלה ב-2008 עם דגש על שיעורי הרווחיות ותזרים המזומנים זאת תחת אתגרי הסביבה הכלכלית. שיעורי הרווחיות לא מסמנים את סיום המגמה וצעדי ההתייעלות הרוחביים של הקבוצה ימשיכו".



באשר לחברת בזק קווי, לויברג מעריכה כי השנה תימשך המגמה החיובית של החברה על ידי צמצום כוח האדם: "יש לזכור כי החברה נמצאת ביישום שלב ב' של תוכנית הפרישה ובשלב זה פרשו 99 מתוך 245 העובדים שצפויים לפרוש ב-2009". לויברג מציינת כי המודלים שלה לא כוללים את השיפור התפעולי הצפוי מרשת ה-NGN החדשה של החברה ואת השירותים החדשים שתציע החברה על גביה. "הרשת טומנת פוטנציאל עתידי גם לבזק וגם לבזק בינלאומי".



באשר לפלאפון מוסרת לויברג: "עד כה השקה מעבר לצפי. נכון ל-21.5 מנתה הרשת החדשה של פלאפון 200 אלף מינויים. הנהלת החברה דיווחה כי איכות המינויים החדשים גבוהה מהותית מבסיס המינויים הקיים ברמת ה-ARPU ה-MOU (הכנסה מלקוח לחודש ודקות שיחה ללקוח לחודש א"ז) ומדדים אחרים, מה שלמעשה מוכיח את כדאיות המהלך שביצעה פלאפון". לויברג מוסיפה כי הרשת החדשה עזרה לפלאפון את מגמת שחיקת ההכנסות מהלקוחות.



באשר ל-yes כותבים בפסגות: "מול HOT שהמשיכה לאבד מינויים גם ברבעון הראשון לצד ירידה ב-ARPU המשיכה yes להפגין עוצמה. אמנם החברה גייסה מאות מינויים אך הדגש הוא כי ה-ARPU עלה לרמה של 228 שקל, הגבוה בשלושת הרבעונים האחרונים".



האנליסטית מעריכה כי אישור מיזוג yes אל תוך בזק יאושר: "תחת נימוקי הרשות להגבלים עסקיים לערעור שהעיתונים החלו להציג בימים אלה ולאחר בחינת פסק הדין שאישר את המיזוג הערכתנו כי בזק תזכה לבסוף ב-yes". להערכת לויברג אישור המיזוג יחזק את החברה דרך דירקטוריון אחיד ולא מסוכסך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully