וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפרשת הלבנת ההון בדיסקונט: רשויות הפיקוח האמריקאיות הסירו מ-אי.די.בי ניו יורק את המגבלות

שרון שפורר

4.6.2009 / 15:50

אחרי שלוש וחצי שנים והוצאות של 75 מ' ד' - דיסקונט מותיר את הפרשה מאחוריו עם שיפור בנהלים



בשורה חיובית לבנק דיסקונט. שלוש וחצי שנים אחרי פרשת הלבנת ההון באי.די.בי ניו יורק מקבוצת דיסקונט - אתמול הוסרו המגבלות שהוטלו על הבנק בעקבות הפרשה. המשמעות היא כי דיסקונט יוכל לחזור ולבצע פעילויות בנקאיות שונות שהיה מנוע מלבצע עד שיתקן את הליקויים בנהליו ואת הליכי הבקרה והפיקוח שלו. בין הפעילויות שהיה הבנק מנוע מביצוע עד כה: רכישה של בנקים, שינוי מבני, מיזוגים ועוד.



תחילת הפרשה בסוף 2005, כאשר התובע הכללי של מדינת ניו יורק דיווח שדיסקונט ניו יורק אפשר בחמש השנים האחרונות העברת 2.2 מיליארד דולר מחשבונות בברזיל דרך משרדיו בארה"ב. מחקירת הרשויות עלה כי לקוחות של דיסקונט ניו יורק נהגו להביא כסף ברזילאי לחלפני כספים בברזיל שלא היו מורשים לעסוק בהעברות כספים בינלאומיות.



חלפני הכספים החזיקו חשבונות בדיסקונט ניו יורק והפקידו הכספים בחשבונות והבנק העביר את הכספים שהפיקו לחשבונות הפרטיים של הלקוחות והעבירם הלאה על פי הוראות הלקוחות. הליך זה עקף את הפיקוח על המטבע בברזיל ולכן היה בלתי חוקי לפי חוקי המדינה.



בנוסף, היוותה פעילות זו הפרה של חוקי ארצות הברית - של הוראות הפיקוח הבנקאי בניו יורק ושל כללי איסור הלבנת הון. הבנק לא החזיק מידע כנדרש על הלקוחות שלו תוך הפרה של חוקי המדינה והחוקים הפדרליים ולא נקט פעולות למניעת שימוש בחשבונותיו, לשם העברות כספים לא חוקיות. כמו כן עבר הבנק על דרישות הדיווח האובייקטיוויות, במקרה של פעילויות חשודות.



הפיקוח ההדוק על הבנק בעקבות הפרשה עלה לו לא מעט כסף. מלבד קנס שהוטל על הבנק בגובה של 25 מיליון דולר - ההוצאות השונות בגין שיפור הבקרה הפנימית והנהלים והוצאות על ייעוץ הגיעו לגובה של כ-50 מיליון דולר נוספים.



בבנק דיסקונט מאוד מרוצים מסגירת הפרשה. שלמה זהר, יו"ר הבנק אומר כי "תהליך שהתחיל כאילוץ הפך תוך כדי העשייה לתהליך רה-ארגון כולל. השינוי בא לידי ביטוי בשיפור הפרופיל הניהולי, היכולות העסקיות, ניהול הסיכונים, שיפור מערכת הקשרים מול רשויות הפיקוח האמריקאיות והכנת התשתית להתפתחות עתידית. המאמץ היה קשה אך כדאי".



ראובן שפיגל, מנכ"ל IDB ניו יורק אמר כי: "הודעת הרשויות מסיימת פרק של עשייה ארוכה ואינטנסיווית ופותחת בפנינו תקופה חדשה של עשייה ופיתוח עסקים. IDB ניו יורק, הינו הבנק הגדול ביותר מקרב הבנקים הישראליים הפועלים בארצות הברית. ביטול ההוראות יאפשר לדיסקונט ניו יורק לצמצם באופן ניכר את ההוצאות שהיו כרוכות בתיקון הליקויים וליישם בפועל יוזמות אסטרטגיות. החלטה זו תשדרג את מעמדו התחרותי של IDB ניו יורק ותגדיל את תרומתו בהיבט הקבוצתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully