וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב לאוטמן: לא נרפה מהממשלה בעניין החינוך

ליאור דטל

4.6.2009 / 16:12

לאוטמן בכנס תנועת רוטרי: "כדי להשיג שינויים בתחום החינוך צריך לעשות מעשים בשטח"



"לא נרפה מהממשלה בעניין החינוך - לא בעניין תקציב המשרד, לא בעניין מקצועות הליבה ולא בעניין כוח האדם" - כך אמר היום התעשיין דב לאוטמן בכנס תנועת רוטרי שנערך ביום חמישי בירושלים. לאוטמן, מייסד מפעל דלתא, לשעבר נשיא התאחדות התעשיינים וחתן פרס ישראל על מפעל חיים, התייחס לתנועת "הכל חינוך" שהקים יחד עם אנשי עסקים, הפועלת לקידום החינוך במדינה. בכנס קיבל לאוטמן את אות הארגון ע"ש פאול האריס, מייסד רוטרי, על פעילותו ותרומתו לחברה הישראלית ולתחום החינוך.



מאוחר יותר, אמר לאוטמן ל-TheMarker כי "כדי להשיג שינויים בתחום החינוך צריך לעשות מעשים בשטח. זקוקה ממשלה חזקה כדי לבצע שינויים במערכת החינוך, הנדרשים בחיזוק איכות המנהלים, המבנה הארגוני והיכולות הכספיות".



בכנס נאמו גם מנכ"ל דלק נדל"ן איליק רוז'נסקי וסגנית בכירה לחשב הכלכלי במשרד האוצר רו"ח סיגלית חייג. את הכנס, שנערך לציון 80 שנה לפתיחת מועדון רוטרי הראשון בישראל, הינחה עו"ד משה יונאי. רוטרי היא תנועה עולמי שמחברת אנשי עסקים למען הקהילה, היא נוסדה לפני 104 שנים בשיקגו ומונה כיום למעלה מ-1.6 מיליון חברים ו-33 אלף מועדנים ברחבי העולם. בישראל קיימים 61 מועדנים של התנועה ו-1,400 חברים.



חייג אמרה כי המגזר השלישי בישראל (העמותות והארגונים ללא כוונת רווח, ל.ד) אינו רק גורם משלים לשלטון אלא "הפך להיות ספק השירותים של הממשלה". חייג ציינה כי המגזר "יעיל יותר מהממשלה", אך למרות זאת קיים קושי בהערכת השירות שמספקות העמותות שמביא לחוסר אמון של הציבור בהן. חייג אמרה כי מערכת הביקורת שהוקמה במשרדי החשב מנעה כפל ביקורת וכפל תקציבים של עמותות.



רוז'נסקי אמר כי כבוגר תנועת הצופים וחבר קיבוץ לשעבר הוא מאמין כי "אנשי עסקים לא צריכים להסתפק רק בתרומות כספיות לחברה אלא גם לתת כמה שעות בחודש או בשנה למען דור העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully