וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחצנות משעשעת

מאת יאיר קלדור

4.6.2009 / 16:11

ייתכן שספרו של דונלד טראמפ לא יהפוך אתכם לעשירים כמוהו, אבל הוא בהחלט יספק כמה רגעים משעשעים



"אנשים שואלים אותי כל הזמן - איך נהפכת לעשיר כל כך?" בווידוי קורע לב זה נפתח ספרו החדש של דונלד טראמפ, יזם נדל"ן וכוכב תוכנית הריאליטי "המתמחה". טראמפ מעורב בימים אלה בתביעת דיבה נגד עיתונאי בשם טימותי אובריאן, שפירסם ב-2005 ספר שבו נטען כי שוויו נע סביב 250 מיליון דולר. טראמפ טוען כי הוא שווה כמעט 6 מיליארד דולר, והוא תובע את אובריאן, עורך ב"ניו יורק טיימס", על הנזק שהפרסום גרם לכאורה לעסקיו. כך או כך, אפשר להניח שלטראמפ יש עדיין הרבה יותר כסף מאשר לקורא הממוצע של ספרו: הרי על הפער הזה מתבססים ספרי הכוונה מעין אלה.



הספר נכתב בשיתוף עם ביל זנקר, הבעלים של חברת הכנסים וההרצאות "דה לרנינג אנקס". החברה של זנקר עורכת כינוסים הנקראים "ועידות עושר", שבהן טראמפ משמש מרצה אורח בשכר של מיליון דולר וחצי להופעה - כך לדברי זנקר. הספר בנוי כך שאחרי כל פרק שכתב טראמפ מגיע תורו של זנקר, שמסביר מדוע טראמפ צודק ומדוע חשוב להקשיב לו. לכל פרק מצורפת גם רשימה של נקודות המפתח שחשוב לזכור, ולספר מצורף נספח אחד שכולל שאלות נבחרות שנשאל טראמפ בוועידות העושר השונות ואת תשובותיו, ונספח נוסף הכולל את מכתבי התודה הנרגשים של אנשים ששמעו לעצותיו, וככל הנראה הצליחו בגדול.

אם מחליטים להתעלם מהבנאליות של העצות, שכוללות פנינים כמו "אף פעם אל תקבלו לא כתשובה", "היו מוכנים להתמודד עם אתגרים חדשים" ו"התמקדו בפתרון, לא בבעיה", הקריאה בספר משעשעת למדי. בחלק הנוגע לעמידה בלחץ, למשל, נזכר טראמפ במשבר הנדל"ן של תחילת שנות ה-90, שהכניס אותו לחובות של מיליארדי דולרים: "לא נסוגותי תחת הלחץ. הפניתי את הבעיה אל הבנקים ונתתי להם לשאת בחלק מהאשמה. מה היה אכפת לי, לכל הרוחות? אמרתי לאחד הבנקים: ?אמרתי לכם שאסור להלוות לי את הכסף. ידעתי שאתם גובים ממני ריבית גבוהה מדי'. סתם צחקתי - אבל אולי לא".



טראמפ גם מקדיש פרק שלם לחשיבות הנקמה, שבו הוא סוגר חשבונות ישנים עם מרתה סטיוארט ("כפוית טובה"), רוזי אודונל ("אשה דוחה וביריונית") ורבים אחרים. הוא טוען ברהיטות משכנעת כי "אם אינכם סוגרים חשבון, אתם סתם טפשים!", וניכר מסיפוריו כי הוא משתדל לחיות לפי כלל זה.



פרק שלם נוסף מוקדש לסוגיית הסכמי הממון. טראמפ טוען שאם לא היה חותם על הסכמי ממון עם שתי נשותיו לשעבר, לא היה לו כיום כלום. הוא גם מודה כי בשני המקרים הוא היה אחראי לכישלון הנישואים: "העסק הוא הכל בשבילי. לא ראיתי את נשותי לשעבר, לא כמו שהגיע להן". אגב, הדבר לא מנע ממנו לשאת לאשה ב-2005 את הדוגמנית הסלובנית מלאני קנאוס, הצעירה ממנו ב-24 שנה. יש להניח שגם היא חתמה על הסכם דומה.



השחצנות של טראמפ חביבה אם לא לוקחים אותה יותר מדי ברצינות, ויש להניח שצעירים חדורי מוטיווציה "להצליח בגדול" - שמספרם גדל והולך מדי יום - ימצאו השראה בסיפורו האישי. אני לא משוכנע שאותם קוראים יתעשרו בעקבות הקריאה בספר, אבל כפי שטראמפ עצמו אומר - מי שרוצה להגיע לפסגה, חייב ללמוד לקחת סיכונים.



"לחשוב בגדול, להצליח בגדול - בעסקים ובחיים" / דונלד טראמפ וביל זנקר הוצאת מטר, 272 עמודים. מחיר: 95 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully