וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיכה על העדשה

מאת אורי סלע

4.6.2009 / 16:11

משקפי שמש שומרים על העיניים, אבל הם גם אביזר אפנתי שיכול לשדרג את המראה





ישראלי ייחודי



לא מעט מעצבי אפנה ישראלים מרחיבים את קו המוצרים שלהם ומוסיפים לו משקפי שמש. אפרת קסוטו, שמעצבת זה שש שנים אביזרי אפנה ובהם בעיקר תכשיטים, חגורות ותיקים, השיקה העונה קו משקפי שמש. היא רוכשת מסגרות חדשות, מפרקת ומעצבת אותן מחדש. היא מוסיפה להן אלמנטים שמשנים כליל את מראה המשקפיים ומעניקים להם אופי ייחודי משלהם. בתהליך העבודה מעורב אופטיקאי שמתאים את העדשות למשקפיים.



רונית פירסט, מבעלי ארט אופטיק, מעצבת משקפי שמש המתאפיינים בצבעוניות עזה שמעניקה תחושת רעננות קייצית. אנשי עסקים אמיצים, המעוניינים להכניס מסר אפנתי אישי למערכות הלבוש המחויטות, ימצאו בקולקציה את מבוקשם.



קול מן העבר



לא מעט אפנות חוזרות אלינו מהעבר, גם בתחום משקפי השמש. משקפי הבטלנים ומשקפי הטייסים, שני טרנדים שהובילו את מצעדי האפנה העולמיים בשנות ה-80, חזרו אלינו עם חידושים והתאמות כמו מבחר צבעים למשקפי הבטלנים ומסגרות פלסטיק ומוטות אחיזה מעץ שנוספו למשקפי הטייסים.



שילובי הצבעים הם חלק ממגמה שמטפחת חברת המשקפיים האמריקאית רייבן, בניסיונותיה להפוך את המותג המסורתי לצעיר, תוסס ואפנתי יותר. נועה ישר-אל, מנהלת השיווק של חברת אקסוטיקה ישראל, היבואנית הרשמית של רייבן, מספרת כי גם משקפי הטייסים שאופיינו במראה קלאסי ומאופק משלבים העונה מבחר צבעים - הן בעדשות והן במסגרות.



בנימה ספורטיווית



משקפי השמש המקצועיים של רייבן, מספרת ישר-אל, מותאמים בעיקר לספורטאים פעילים. העדשות שבהן מצוידים המשקפיים הן לרוב עדשות לייט אדפטיב, המשנות את מידת הכהות שלהן בהתאם למידת האור. צורת המסגרת מותאמת לפנים ואינה מכבידה בשעת הפעילות. עם זאת, רבים מאמצים את המשקפיים האלה גם מעבר לפעילות הספורטיווית, כאביזר משלים לכל הופעה.



מהדורות לאספנים



תחביב האספנות, שנפוץ מאוד בחו"ל, עושה את צעדיו הראשונים בישראל וכולל גם אביזרי אפנה כשעונים, פריטי לבוש נדירים ומשקפיים שיוצרו כחלק מסדרה מוגבלת או בזוגות בודדים. האחים אייל ורוני שפילמן, שעוסקים באספנות וינטאג' מזה 10 שנים ומבעלי גלרי פריזין, נמצאים בקשר שוטף עם אספנים רבים בחו"ל, ומגיעים דרכם לפניני אספנות. מעבר להיותם פריט אופנתי, למשקפיים יש מטען היסטורי, תרבותי ואפנתי. האחים שפילמן מספרים כי ללקוח שמגיע אליהם חשוב להיות היחיד שהמוצר נמצא ברשותו.



לצד משקפי הווינטאג', חנויות משקפיים ייחודיות דואגות לייבא זוגות בודדים וייחודיים. שרה דגן, מבעלי בוטיק האופטימטריה "משקפיים" שבנוה צדק, מציגה את החנות כמוזיאון למשקפיים. במקום מוצגים זוגות נדירים בעיצובים המשלבים קלאסיקה עם קריצות תיאטרליות שיוסיפו שיק והומור לכל הופעה עסקית.



הכותבת היא עורכת אתר האופנה Where2wear.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully