וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מעלות הודיעה על אשרור הדירוג A- עם תחזית שלילית, לאג"ח החדשות בסך 150 מ' ש' שתנפיק קרדן ישראל

נועה פרייס

4.6.2009 / 16:41

לפי האנליסטים, התפתחות שלילית בעניינן של UMI ו-GM תוביל להערכה מחודשת של הדירוג, ללא קשר לרמת המינוף או הנזילות של החברה



S&P מעלות הודיעה על אשרור הדירוג A- עם תחזית שלילית, לאג"ח החדשות (סדרה ד) בסך 150 מיליון שקל שתנפיק קרדן ישראל. ייעוד כספי ההנפקה הנו למחזור חוב בקבוצת קרדן, ולהשקעות חדשות, בעיקר בתחום הנדל"ן.



"לקרדן חוב נטו של כ-400 מיליון שקל, ושווי פורטפוליו של כ-1.1 מיליארד שקל. החברה כיום עומדת על יחס חוב נטו לשווי פורטפוליו של כ-37%. לאחר ההנפקה הצפויה, ובהינתן ייעוד התמורה כפי שהועבר ל-S&P מעלות, תעמוד החברה בטווח הקרוב ב-LTV של כ-42%", כותבים האנליסטים, יובל טורבטי ואיציק מאיסי, בסקירתם.



האנליסטים טוענים כי מדובר במינוף שמתאים לרמת הדירוג הנוכחית של החברה. "על מנת לשמר את הדירוג הנוכחי ובמידה שלא יהיה שינוי לרעה בהערכתנו לפרמטרים העסקיים, אנו סבורים שרמת הדירוג הנוכחית מתאימה ליחס חוב נטו לשווי פורטפוליו של עד 50%", כותבים טורבטי ומאיסי.



"על מנת לשמר את הדירוג אנו מצפים מקרדן לשמור על רמת נזילות נאותה, כך שלא תידרש למימוש
נכסים על מנת לעמוד בפירעון התחייבויותיה", טוענים האנליסטים. ב-S&P מעלות רואים את קבלתן של מסגרות אשראי נוספות עד הרבעון הרביעי כנקודה חשובה מאד.



האנליסטים מצפים מהחברה לשמור על יתרות נזילות ולמחזר חוב מבעוד מועד, ובפרט הפירעון הסופי של אג"ח להמרה במאי 2010. כמו כן, הכלכלנים מצפים מהחברה לשמור על מרחק סביר מההתניות הפיננסיות שלה עם הממנים, הנוכחים והעתידיים.



"לחברה תלות מהותית ב-UMI, שמהווה כ-28% משווי תיק הנכסים, והנה מקור הדיבידנדים העיקרי של קרדן. להערכתנו, ועל בסיס התוכניות שפורסמו עד כה, לפשיטת הרגל של GM לא תהיה השפעה מהותית על תפקודה של UMI", טוענים האנליסטים.



ב-S&P מעלות אומרים, כי תוכנית ההבראה של GM לא צפויה לכלול הפסקת ייצור של הדגמים המובילים שמשווקת UMI בארץ. "התפתחות שלילית בעניינן של UMI ו-GM, תוביל להערכה מחודשת של דירוג האג"ח של קרדן, ללא קשר לרמת המינוף או הנזילות שלה", מסכמים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully