וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצוא מפעלי הקיבוצים הסתכם בשליש הראשון של השנה ב-790 מליון שקל - ירידה של 38%

עמירם כהן

4.6.2009 / 16:46

בנק מזרחי והתעשייה הקיבוצית יקימו קרן סיוע למפעלים במצוקה



היצוא התעשייתי של מפעלי הקיבוצים בשליש הראשון של השנה ב-790 מיליון דולר, ירידה של 38% בהשוואה ליצוא לתקופה המקבילה אשתקד.

השחיקה הגדולה ביותר נרשמה ביצוא למדינות אירופה, אמריקה הצפונית והדרומית ואוסטרליה (30%-50%). הירידה ביצוא לאסיה בשליש הראשון של השנה היתה מתונה והסתכמה ב-8%. הענפים שנפגעו ביותר ממשבר היצוא הם המתכת, החשמל, הגומי והפלסטיקה (40%-52%). ירידה מתונה של 15% נרשמה בענף המזון ואילו מפעלי האופטיקה דיווחו על עלייה ביצוא.



בניסיון להקל על מפעלי הקיבוצים מוטי היצוא, יקימו התעשייה הקיבוצית ובנק המזרחי קרן סיוע למפעלים שנפגעו במשבר העולמי. מנהל המחלקה ליצוא באגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס שלו, מסר כי הקרן תעמיד למפעלים הלוואת להון חוזר ופיתוח בריביות נמוכות מהריביות שגובות קרנות הסיוע למפעלים שהוקמו בידי הממשלה והתאחדות התעשיינים. בשלב ראשון תעמיד הקרן למפעלים מימון בהיקף 50 של מיליון שקל.



שלו הזהיר את הקיבוצים, כי לקראת סיום המחצית הראשונה של 2009 ברור שהמשבר בעיצומו ואין להיתלות בכל מיני מומחים המשלים את הציבור כי המשבר בדעיכה. לדבריו, "אף כי שפה ושם למפעל זה או אחר היה חודש טוב, סל ההזמנות ליצוא הוא קצר ביותר וגם חזרת השחיקה בדולר אינה מבשרת טובות". שלו קרא למפעלים לא לקחת סיכונים מיותרים ולרכוש הגנות בפני קריסה מחודשת של הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully