וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: סונול פיטרה עובדים רק בגלל שהתארגנו והקימו ועד

חיים ביאור

4.6.2009 / 17:19

הנהלת סונול: "הפיטורים של מנהלי תחנות התדלוק הם שלב נוסף בתהליך הארגון מחדש שעוברת החברה"



ההסתדרות דורשת מחברת סונול למשוך את מכתבי הפיטורים שהיא מסרה ל-20 עובדים שכירים המועסקים בה כמנהלי תחנות תדלוק באמצעות החברה הבת ספרינג מוטורס.



היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, כותב במכתב להנהלת סונול כי מנהלי התחנות פוטרו לאחר שהם התארגנו בהסתדרות והקימו ועד המייצג אותם מול ההנהלה. לדברי תקן, פיטוריהם של מנהלי התחנות נעשו לא משיקולי התייעלות כפי שההנהלה טוענת אלא רק בשל החלטתם להצטרף להסתדרות ולהקים ועד עובדים. "התנהגות סונול היא פגיעה בזכויות היסוד של עובדים אלה והפרה של החוק האוסר על מעסיק לפטר עובדים או להתנכל עליהם על רקע רצונם להתאגד במסגרת ההסתדרות או להקים ועד עובדים", אמר תקן.



הוא דרש מהחברה "לחדול מהפגיעה הבוטה בהתארגנות העובדים, להפסיק את מעשי הביריונות ולהיכנס עם מנהלי התחנות למשא ומתן להסדרת יחסי העבודה בחברה". הוא הזהיר שאם סונול לא תבטל את הפיטורים, ההסתדרות תפתח נגדה בהליכים משפטיים ו"אחרים"



בתגובה מסרה הנהלת סונול: "הפיטורים של מנהלי תחנות התדלוק הם שלב נוסף בתהליך הארגון מחדש שעוברת החברה. כבר לפני כמה חודשים הוצאו לפנסיה מוקדמת 35 עובדים ותיקים ועוד כמה עשרות עובדים בתחנות התדלוק ובהנהלת החברה. בשלב הנוכחי, סונול מצמצמת את מספר המנהלים בתחנות שבהפעלה עצמית, באופן שכל מנהל יהיה אחראי על שלוש תחנות. בסיום הארגון מחדש יופחת מספר מנהלי התחנות ל-65. אין לפיטורים קשר לכך שעובדים אלה החליטו להצטרף להסתדרות ולהקים ועד. כלל לא ידענו על החלטתם זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully